איפה אורי ברוכין כשצריך אותו?

מסתבר שאורי ברוכין, אחד מהאנשים שעומד מאחורי אתר הבלוגים האליטיסטי רשימות, מאוד רגיש כאשר מאשימים אחד מהבלוגרים באתר בהטרדה מינית של מטופלת בזמן טיפול פסיכולוגי. כל כך רגיש שהוא מאיים עליה בתביעה משפטית וביקש מיריב חבוט למחוק את הפוסטים הרלבנטיים שלה (כל הדברים האלו מבוססים על מה שהיא כתבה בבלוג שלה ויתכן שאינם נכונים).

מענין מה הוא יעשה עם הבלוגר שפרסם את הטקסט האנטישמי הבא ברשימות

Most Americans do not realize it today, but during the 1930s German Nazism had no program of systematically murdering German Jews. German Nazi goals for German Jews were similar to those of ethnic Ashkenazi Zionists with regard to the native Palestinian population. German Nazis intended the physical destruction of German Jews within Germany while ethnic Ashkenazi Zionists intended the physical destruction of the native population of Palestine.

Both Zionism and German Nazism are vicious forms of ethnic fundamentalism. Unlike Zionism, German Nazism was a reaction to Soviet Bolshevism, which had already systematically wiped out 7-12 million Soviet citizens by the time of the German invasion of the Soviet Union. Now that we can look at Soviet archives, we find that right wing accusations of Judeo-Bolshevik terror during the 10s, 20s and 30s were completely true. Ethnic Ashkenazim played an exceptionally prominent role in creating the communist menace.

(אולי אני אתרגם יותר מאוחר)

עריכה 8:43

הטקסט מובא כמו שהוא מתוך האתר של מתי שמואלוב ברשימות. הוא הוסר מהדף הראשי אבל עדין קיים בארכיון האתר, ניתן לראות את כל הטקסט פה

תרגום מתומצת לאנשים שאינם קוראים אנגלית:

הפיסקה הראשונה מדברת על כך שבשנות השלושים לא היתה לגרמנים תוכנית מסודרת להשמדת היהודים, ובכל מקרה המעשים שלהם דומים למעשי הציונים האשכנזים בפלשתינה.

הפיסקה השניה מסבירה שהתנועה הנאצית היתה רק תגובת נגד לבולשביזם היהודי ברוסיה שרצח מיליוני אנשים.

בארצת הברית מותר להגיד כל דבר, ואם מישהו נפגע הוא תמיד יכול לתבוע ממך פיצועים. בישראל החוק פחות מתירני, אבל עדיין אין באמירת הדברים האלו משום עבירה על החוק. ברוב ארצות אירופה, אם הייתי מתלונן במשטרה, יש סיכוי סביר שמתי שמואלוב היה מבלה את השעות האלו בחקירה.

16 תגובות “איפה אורי ברוכין כשצריך אותו?”

  1. רוגל,

    1. ראשית, הביטוי "אורי ברוכין וירדן לבינסקי" היה ארוך מדי. שנית, אורי הציב את עצמו, במקרה התלונה על ההטרדה המינית, בעמדה שבה הוא למעשה לקח אחריות על הבלוגרים ברשימות. אולי אין לזה תוקף חוקי כלשהו, אבל הייתי מצפה שכמו שהוא יודע לגונן הוא ידע גם לנזוף.

    2. הסיבה שלא מצאת היא שמישהו עם סף גועל נפש נמוך מספיק כנראה סילק את המאמר מהעמוק הראשי של רשימות, אבל הוא עדיין קיים פה http://www.notes.co.il/mati/19555.asp

  2. מרק, שים לב מה אתה עושה: אתה עוזר להפיץ את טענותיה של אשה אחת, שמסתתרת מאחורי כינוי, אבל לא מתביישת לנקוב בשמותיהם המלאים של אלה שהיא מאשימה אותם. אין לך מושג אם הטענות נכונות או לא, אתה לא מודע לפרשה שמאחוריהן פרט לגרסתה של האשה, אבל הרי אם הדברים לא נכונים (ואני מאמין שהם לא נכונים) יוצא שגרמת עוול כבד לאדם שאינך באמת מכיר, ובשביל מה? בשביל ביקורת שהיתה יכולה להסתדר גם בלי זה? אולי תפעיל את חוש השיפוט שלך במקום את יצר הפרובוקציה? פוסט מיותר וכותרת מיותרת. תחשוב פעמיים לפני שאתה משתמש בשמם המלא של אנשים בפרסומים שלך בהקשר כל כך בעייתי.

  3. אלעד,

    מצטער, אני לא מתרשם מההתחסדות הזו. אותו אדם יכל לתבוע את הבלוגרית על הוצאת דיבה או לפחות לדרוש ממנה פרסום התנצלות. מאחר שהוא לא עשה זאת ומאחר שדבריה היו מהימנים מספיק עבור אנשים מכובדים אחרים בבלוגוספרה הישראלית, אני מאמין שיש לפחות שמץ של אמת בטענותיה.

    אבל בכל אופן אני עומד להדגיש את העובדה, שמצוינית גם עכשיו, שבעצם אין לי שום הוכחה שטענותיה נכונות.

  4. אם אתה עוד לא מבין את ההבדל בין מה שאתה (או אני לצורך הענין) מאמין או לא מאמין בו, לבין פרסום שמות מלאים בהקשר שכזה, אז חבל על המשך הדיון. התגובה שלך לא לענין ובסך הכל מבטאת את חוסר היכולת או הרצון שלך לחזור בך.

  5. היה לי ברור, שמישהו יפול במלכודת הזו במוקדם או במאוחר. חבל. הבחורה מאוד מוכשרת. היא כותבת נהדר. באמת.

    אבל..

    מרק, נפלת קורבן לטרולית. טרולית מתוחכמת, אבל טרולית.

    מה בדיוק אורי ברוכין אמור לעשות? יש אישה, היא מאשימה מישהו בהטרדה מינית בזמן טיפול (שם לב, ה ט ר ד ה מינית, משהו מאוד מעורפל בהגדרה שלו). היא לא פנתה למשטרה לפני שהיא פנתה לברוכין, דרך אגב, היא ציפתה שאורי ימחק בלוג של אדם, ולפגוע בשמו הטוב של אדם מכובד על סמך בקשה של אישה ללא *שום* הוכחה. למשטרה היא פנתה אחרי שברוכין אמר לה "לא". עכשיו היא שמה את ברוכין על הכוונת כי היא לא אוהבת שאומרים לה 'לא'. מסתבר שברוכין אמר לה 'לא' פעמיים, דרך אגב..

    הסיפור עם האישה הזו הוא קצת יותר מורכב מ"אורי לא מוכן לעשות כלום". אולי זה קשור לעובדה שאורי ברוכין לא היה מוכן לקבל אותה לרשימות בעבר (על פי מידע שאותה אישה כתבה בבלוג שלה ומאז… נמחק. כמו הרבה דברים אחרים שהיו כתובים בבלוג הזה ובתגובות לפוסטים שלה)?

    אורי לא איים לתבוע אותה כהגנה על כבוד הפסיכולוג. הוא איים לתבוע אותה בגלל פגיעה בשם הטוב של אורי ברוכין. ולדעתי מתקרב היום שהיא לא תשאיר לו ברירה.

    שים לב, ציטוט מהבלוג המדובר:

    "בפוסט הקודם סיפרתי איך הוטרדתי מינית (בתלונה למשטרה הצוערת בחרה לכתוב: מעשה מגונה) ע"י מישהו שמקבל גיבוי מאורי ברוכין, מנהל "רשימות". יריב חבוט, מנהל ישראבלוג, הביע תמיכה באותו סוטה מין, בכך שמחק לי את שני הפוסטים בנושא ואיים למחוק לי את הבלוג כולו."

    אם אני הייתי יריב חבוט הייתי מוחק לה את הבלוג *מיד*. ותובע אותה. מהניסוח שלה כל לקבל את הרושם שיריב ואורי תומכים בסוטי מין.

    אני אתן לך כמה רמזים, מהבלוג שלה, שיעזרו לך להבין מה, כנראה, מניע את האישה הזו:

    "סקס – כי אני אוהבת לחוש את ההזדקפות של הקאונטר."
    – רייטינג קשור לזה, כנראה.

    "אם זיהיתם אותי, אנא אל תדברו עלי עם אנשים אחרים.
    הפרטיות שלי מאוד חשובה לי."
    – אבל הפרטיות של אנשים אחרים פחות חשובה.

    "לא סולחת למי שהטריד אותי מינית
    עוד יותר לא סולחת למי שכתב לי דברים מרושעים
    הכי הכי לא סולחת למי שניסה למחוק לי את הבלוג"
    – כנראה שלא להסכים איתה יותר גרוע מלהטריד אותה מינית. וזאת הסיבה שאני אנונימי בתגובה הזו. אני פוחד מביריונים, לא משנה מה המין שלהם.

    "היפ היפ הוריי! אורי ברוכין שלח לי מכתב איום שיתבע אותי בבית משפט! איזה כיף יהיה כשכולם יזכירו בנשימה אחת את השם "ברוכין" עם השם של זה שהטריד אותי מינית! ממש צמד חמד! המטריד והספונסר! צילי וגילי! מקס ומוריץ!"
    – אני מצטער, אין לי תגובה הולמת לציטוט הזה, חוץ מזה שהיא גורמת לי בחילה.

    "נכנסתי ל"רשימות" כדי לתת לקוראיי את המייל הרשמי של ברוכין, דבר שאני לא עושה לעיתים קרובות (להיכנס ל"רשימות")"

    היא אמרה משהו על זה שהפרטיות שלה חשובה לה, נכון? נראה לי שפרטיות של אנשים אחרים זה.. טוב.. פחות חשוב, כנראה.

  6. הפוסט שלך לוקה בחסר, ומאוד מתחסד. ובאופן לא ממש מרשים. והתגובה שלך שכביכול דוחה את "ההתחסדות" של אלדד מריחה כולה מהתחסדות גם כן.

    צר לי, זה בלוג שאני מקפיד לקרוא. אדם אכן יכול לתבוע בלוגרית, אבל אם הוא לא עשה זאת אין זאת אומרת שהיא צודקת. אחותך זונה – עכשיו תתבע אותי או שזו הוכחה? אתה באמת השקעת פעילות מחשבתית במסקנות הללו?

    לא ניכנס כרגע לתיאור העובדות בנושא להאשמות של אותה בלוגרית והתגובות אליה של ברוכין, מעבר לשורה התחתונה: אין לצפות שעצם הגשת תלונה יוביל לעונש שאינו שייך לתחום המקרה. תלונה כזו צריכה להתברר במקומות אחרים מאשר להיות מובלת ליוצרי אתר רשימות (שאין להם אחריות עריכתית על הבלוגים בכלל), ולדרוש מהם להחליט לשפוט ולהעניש מישהו שהואשם על ידי מישהי.

    אמרת שדבריה היו מהימנים מספיק. שיואו, אפשר לסגור את כל נושא החקירות המשפטיות בעולם. פשוט נקבע מי אמין בעיני בלוגרים, מה? מה שקרה הוא שחנן קיבל קצר במוח והוריד את ההוא בוובסטר, וזו הוכחה עבורך? כמה טוב שיש בעולם מסורת משפטית שהחלה קודם לבלוגים. באמת.

    אני חושב שפרסום השמות המלאים (הנוגעים לברוכין במקרה הזה) מיותר, לא הגון מגעיל ומעל לכל – אווילי לחלוטין. אפשר היה לדון במקרה בלי לפרט שמות שונים – ומיותרים לסיפור.

    אני גם מקווה מאוד שפרשה כזו לא תגרום נזק לעניין שלאחרונה מובא לתודעה בבלוגרים באמצעות mybody.

    לגבי שמואלוב והפוסט שלו – אתה יכול ומוזמן בהחלט להגיש תלונה למשטרה, לדעתי, אם דבריו אכן כה חורים לך. החיבור שעשית בין שני המקרים מיועד לזעזע ולתת תוקף לטענה הלא רצינית, אבל הוא מעל לכל מתחסד. אנשי רשימות אינם מטילים שום צנזורה או ביקורת על התכנים המתפרסמים בבלוגים.

    הם גם לא אחראים לתפקד כמשטרה, בית משפט ומנגנון עונשין עבור בלוגרים שיתלוננו על בלוגרים אחרים, בוודאי כשהדברים נוגעים בפלילים.

    ואני מחזק את אלעד. עם כל הכבוד (ויש כבוד) לאמונות שלך, השימוש בשמות מפורשים בשלב זה הוא פרובוקציה גרידא. גם אם קהל השוטים ש"מאמין" בהתאם למה שמרגש לו את קצות העצבים הנכונים דורש אחרת.

  7. מרק,
    הבלוג שלך היה ברמה גבוהה יחסית עד עכשיו. הדרך בה נכתב הפוסט הנוכחי הינו טעות – גם ביקורת חריפה יכולה וצריכה להכתב ברמה גבוהה.
    יהיה ראוי שתתנצל לפני אורי ברוכין או שתגבה את ההאשמות שלך בעובדות.

  8. רוגל, מצטער אבל נראה לי שהתבלבלת.

    זה אורי ברוכין שצריך לבקש סליחה ולחלוטין לא ממני. כי מצידי יכולים לקרוא לי אשכנאצי מפה ועד הודעה חדשה וזה לא יזיז לי כלל, אבל אורי ברוכין פשוט טאטא עכשיו בעית גזענות ברשימות אל מתחת לשטיח. האם זה יהפוך את מתי שמואלוב לפחות גזען? לא, האם הוא יזהר יותר בפרסומים הבאים שלו ברשימות? אולי בזמן הקרוב.

    ובבקשה אל תרמוז שהבעיה היא שמתי שמואלוב לא מבין אנגלית.

  9. מרק, אתה חכם מספיק לדעת שאורי ברוכין לא שולט בתכנים של מתי שמואלוב, או של כל אחד אחר שמפרסם ברשימות. אני בכלל לא כיוונתי לעניין הזה. דעותיו של מתי שמואלוב בכלל לא מעניינות אותי ואני לא טורח לקרוא את מה שהוא כותב.

    ההתנצלות צריכה להנתן על ההכפשה והקישור בינה לבין מה שמתי שמואלוב כתב. זה היה לא במקום, ואני מאמין שאתה יודע את זה.

    זה לא נורא להודות בטעות, לעשות לה רציונליזציה זאת טעות גדולה יותר.

  10. מרק, בעיה עם ההאשמות שלך. בתור כותבת ברשימות שמכירה את המערכת, יש רק שני גורמים שיכולים לנקות את הפוסט של שמואלוב מהעמוד הראשי – אחד זה הזמן החולף, והשני זה שמואלוב בעצמו אם הוא מחליט להעלות אותה כהודעה לא מאונדקסת ואז היא לא מופיעה בעמוד הראשי (אתה יכול לקרוא את חוברת ההוראות של רשימות, היא פתוחה ברשת)

    לגבי הפרשה השנייה – חבל מאוד שנכנסת לביצה הזאת, כי בתור מי שעקבה אחרי ההתפתחות שם ועשרות השכתובים, אתה מוציא דברים מהקשרם. הדברים שאתה כותב לא קרו. ברוכין לא ניסה להגן על הכותב. הכותב הגן על עצמו וזה היה מקור פעולות המחיקה של יריב. אם כבר – ברוכין ניסה לדבר איתה כדי להגן על עצמו מפני דברים שהיא כתבה עליו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים