פניה למעסיקים: אל תתנו לי מתנות, תנו לי כסף

היום קיבלתי, באיחור אופנתי, שי ליום ההולדת מהעבודה. השי הוא תלוש הנחה על סך 120 שקל של "בילוי נעים" במספר מסעדות ומקומות בילוי ונופש אחרים. על התלוש חלות המגבלות הבאות:

  • לא ינתן עודף. או במילים אחרות ניתן לנצל את התלוש רק במקום אחד
  • במסעדות לא ניתן לקבל ארוחות עיסקיות
  • אי אפשר לשלם טיפ עם התלוש
  • באתרים שאינם מסעדות, ההנחה היא רק מהמחיר הרגיל. כלומר אין טעם ללכת למלון שיש לו מחירי מבצע
  • רשימת האתרים המכבדים את התלוש עשויה להשתנות. לבעלי המזל הרע כמוני, זה אומר שבודאות המסעדה שאלך אליה לא תכבד את התלוש 😉
  • באילת התלוש שווה רק (בערך) 100 שקל

על אנשים כמוני שמעדיפים לישון (בארץ) בשק שינה ולא במלון ומתקשים, גם עם עזרה, להזמין מנות בסכומים של מעל 100 שקל, התלוש הזה הוא בזבוז, והרעיון שאני אשנה משהו בחיי רק בשביל להשתמש בתלוש, תלוש מהמציאות.

כל זה רק חודש אחרי שקיבלתי 450 שקל בתוים של "תו הזהב". אז נכון שבכיתן הצלחתי להוציא 150 מתוכם, אבל מאחר ואני קונה בדרך כלל בשופרסל דיל, וחנויות האופנה האחרות לא מוכרות דברים לטעמי, והתלושים לא תקפים במבצעים, אני צריך לחשוב חזק על אסטרטגיה מתוחכמת להוצאת הכסף בלי להרגיש שאני סתם מבזבז אותו. ביחד עם התלושים קיבלתי סט כוסות אספרסו קטנות ואני נשבע שאני אפילו לא מכיר מישהו שמכין אספרסו בבית.

אז בחיאת, תפסיקו לתת לנו מתנות לא שימושיות, או כאלו שגורמות לנו להוציא כסף שלא רצינו, או שהן לא משתלבות בהרגלי הצריכה שלנו, ובכסף שתחסכו פשוט תעלו לנו את השכר.

תוך כדי כתיבה נזכרתי בחבר שלי שיכל להשתמש בתלושים שלו רק ביריד מסוים. בשביל לא להשאר עם תלושים לא מנוצלים הוא קנה מכונת קפה, למרות שהוא מעולם לא הביע ענין בהכנת קפה ביתי. בשביל לעודד אותו להשתמש בה הבאתי לו קפה טחון איכותי כמתנה. אולי יש פה מישהו שמעונין בקפה טחון בן שנתיים?

4 תגובות “פניה למעסיקים: אל תתנו לי מתנות, תנו לי כסף”

  1. קיבלתי כאלה פעם. לא השתמשתי בהם. עברה שנה, תאריך התפוגה שלהם התקרב – אז ניצלתי את ההזדמנות ויצאתי עם חברתי (דאז) לצימר. השיחה עם בעלי הצימר הלכה כך:
    – שלום, אני מעוניין לשכור אצלכם צימר ללילה אחד ולשלם בתלושים של 'בילוי נעים'.
    – בבקשה. אנו מכבדים את התלושים רק ב – 75 אחוז מהערך שרשום עליהם.
    – אה? למה? זה לא מוזכר בהם!
    – מצטערים, ככה החברה מחזירה לנו.

    אם היה יותר איכפת לי מזה בטח גם הייתי מתלונן איפושהו.

  2. משה,
    א. לא זו הפואנטה.
    ב. תקף, בטח שתקף, אבל לפי איזה ערך? לדוגמא, אם אני זוכר נכון, הערך הוא 100% בשופרסל הרגיל ורק 90% בשופרסל ביג.
    ג. אני חבר מועדון H&O. נכנסתי לחנות וקניתי דבר מה. כששילמתי שאלתי אם אני יכול להשתמש בתוים של "תו הזהב" ואמרו לי "כן, אבל אז לא תקבל הנחת מועדון."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים