מאחר שאיש לא נתן את ההוראה להפסיק את העבודות, זה הזמן לתביעה יצוגית נגד הרכבת

העליון: נתניהו לא יכול להורות על הפסקת עבודות הרכבת בשבת – וואלה! חדשות

כאילו למישהו היתה חסרה הוכחה שהבעיה ברכבת ישראל היא של איקיו נמוך ולא של זדון מפותח, הגיע ההודעה של הפרקליטות וההודאה של הרכבת שמעולם לא היתה הוראה מוסמכת שלא לבצע עבודות בשבת.

בדיוק בשביל רשלנות פושעת כזו קיים מנגנון התביעה היצוגית ואני מניח ומקווה שמחר בבוקר תוגש יותר מאחת כזו. כמובן שבשבילנו זה בסך הכל העברת כסף מיד אחת ויד שניה (ותזכורת טובה לכך שלשירותים ממשלתיים אף פעם לא יהיה אכפת מרמת השרות שהם נותנים) אבל מי יודע, אולי יסלקו מהרכבת כמה חוליות חלשות.

70 ימים בשנה הרכבת לא עובדת, אבל אף חייל לא צריך להגיע בהם לבסיס אז לאיש לא אכפת

נוסף ל52 השבתות, יש את ימי החג, ומי שאי פעם ממש ניסה להגיע לחיפה ברכבת יודע שהן מפסיקות לפעול מאוד מוקדם בשישי ומתחדשות בשעות שהן כבר כמעט יום ראשון.

אז על מה הזעקה הפתאומית נגד השבתת הרכבת בין תל אביב לחיפה לצורך עבודות ביום ראשון? הרי ההבדל בין 70 ל71 היה נחשב ל"רעש" בנתונים, סטיה סטטיסטית שכל מחקר חצי רציני היה נתעלם ממנה?

ההבדל הוא כמובן שצבועי המחנה הציוני ומרצ מזהים הזדמנות לצאת מחוריהם מתוך תחושה שלמישהו פרט לאוהדים השרופים שלהם באמת אכפת. בסופו של יום הרי רכבת ישראל לא ידועה בדייקנות שלה, ומדי פעם קווים לא מגיעים בכלל (להבדיל מאיחור של מספר דקות) אז זה לא שמשתמשי הרכבת לא מוכנים נפשית לצורך "לחשב מסלול חדש", ואנחנו מדברים פה על חיפה שממש לא חסרים אוטובוסים ומוניות שרות ממנה לכיוון המרכז.
אבל במחנצ מעדיפים להתעלם מהעובדה שאם הם היו בממשלה הם היו שותקים כמו דגים מתים ושחיימוביץ ממש רצה למקומות בהם עובדים בשבת ומפגינה עם החרדים בשביל יפסיקו (אינטל ירושליים לפני מספר שנים), אמרתי צבועים?

השאלה האמיתית היא לא האם יום אחד פעם במספר שנים יסגרו את הקו חיפה תל אביב לצורך עבודות, זה הרי בדיוק מה שקורה בכל העולם בו תחבורה ציבורית פעילה במשך רוב השנה, השאלה היא למה בשבת אין תחבורה ציבורית בין חיפה לתל אביב.
תעירו אותי כשהדיון הציבורי יהיה על עקרונות התחבורה הציבורית בשבת. כרגע הדיון מזכיר יותר נושאי כתיבה שהמורה נותנת בשביל להעביר את הזמן בשיעור חיבור, החשיבות העיקרית שלו היא במתן הזדמנות לאנשים להפגין עד כמה הם שנונים וצדיקים יותר מאלוהים בפייסבוק.

מירב מורן לא מבינה והפעם תחנת הרכבת של קניון אילון/רמת החייל

אין דבר יותר ישראלי מלקטר. בעצם יש – לקטר בלי לדעת ולהבין את העובדות זה הרבה יותר ישראלי.

מירב מורן החליטה לקטר על תחנת הרכבת הסמוכה לקניון אילון וטוענת בצדק שבמצב כרגע התחנה לא ממש נגישה מכל מקום פרט לאזור הדן דיזיין והמשך הרחוב בו הוא נמצא. מה שהיא בוחרת לשכוח/לא לדעת/לא להבין זה שלא זה היה המצב עד לפני שנתיים או שלוש כאשר יצרו את ההפרדה המפלסית ברחוב מבצע קדש ששחרר את הפקקים שיצרו מחסום הרכבת והכניסה לקניון אילון, פקקים שמהם סבלו גם נוסעי האוטובוסים שספציפית לאזור הזה הם ודאי מרובים יותר מנוסעי הרכבת.

הבעיה של תחנת הרכבת הזו היא שהמקום הנכון שלה הוא מתחת לקניון איילון, או לפחות צמוד לאצטדיון, המקומות שאליהם אנשים עשויים לרצות להגיע ושמהם יש תחבורה ציבורית טובה, אבל זה משהו שהיה צריך להיות מתוכנן בזמן ההקמה של המקומות האלו ובתקופה ההיא ההתיחסות לרכבת היתה פשוט לא קיימת.
היום ליישם פיתרון כזה שהמשמעות שלו הוא הטית מסילת הרכבת וביצוע עבודות בפארק הירקון זה ענין לא ריאלי,  יותר ריאלי כנראה זה מעבר תת קרקעי מהתחנה הקיימת לקניון ומעבר מעל/מתחת לירקון לאזור רמת החייל.

ככה זה כשהתכנון הראשוני אינו אופטימלי, כל הזמן צריך להוסיף טלאי על טלאי, אבל להתלונן על כך ששירות השאטלים של עיריית תל אביב הוא בזבוז זה סתם טמטום ורשעות. זה בדיוק מה שנעשה בהרצליה פיתוח ששם התחנה עוד יותר מרוחקת ולא נגישה (אבל אי אפשר לצלם את חוסר הנגישות אז לא סביר שמירב תכתוב עליה)

אני פה רק בשביל לשאול שאלה