שי ניב: רכבת היא אלוהים שאסור לערער עליו

מתוך בכיר לשעבר באוצר: "הרכבת לשדרות היא דוגמה לבזבוז"

במשרד האוצר מתנגדים באופן מסורתי לרכבות פריפריאליות במקומות שבהם ממילא לא קיימים גודשי תנועה. נסיעה ממוצעת מת"א לשדרות אורכת 60-70 דקות, ומבחינת אגף התקציבים מדובר בפרק זמן סביר. הבעיה בתיאוריה הזאת היא שלא לוקחים בחשבון את המחירים המאמירים של הבנזין והדיזל, את הזיהום הסביבתי ובעיקר את העומס העתידי על הכבישים ואת הגודש בתוך אזור המרכז – עבור אלה שיגיעו במכוניותיהם בכל בוקר מאזורי הפריפריה.

כי כמובן רכבת שנוסעת ריקה לא מזהמת את הסביבה, ותחנת הרכבת באשקלון נמצאת במרחק לחלוטין לא סביר משדרות, וכאילו רוב תושבי שדרות לא יצטרכו ממילא רכב בכדי להגיע לתחנה.

4 תגובות “שי ניב: רכבת היא אלוהים שאסור לערער עליו”

  1. בכיר באוצר שלא מסוגל לעמוד מאחורי השם שלו לא שווה בכלל התייחסות.
    אולי הבכיר לשעבר באוצר הוא ניר גלעד ממוחה להשקעות (בטר פלייס, צים וכו').
    דרך אגב נסעת בין שדרות לתחנה באשקלון ואתה בטוח שזה קצר ובטוח ?
    כל מקום שהרכבת מגיע אליו מצבו משתדרג במהירות.

    1. השאלה היא מאיפה בשדרות אתה נוסע לאשקלון. תחנת הרכבת באשקלון ממוקמת סמוך לכניסה לעיר ואלא אם יש פקקים זמן הנסיעה משדרות בטח בסדר גודל של 20 דקות ופחות. גם לתחנת הרכבת בשדרות אנשים יצטרכו לנסוע ואם כבר נכנסת לאטווהמטרה שלך היא להתחמק מפקקים למה שלא תיסע לתחנה באשקלון בה יוצאות 27 רכבות ביום במקום להכפיף את עצמך לתדירות הנמוכה שתהיה לרכבות שיוצאות משדרות (2 רכבות בשעות שיא שזה בטח 7-8 בבוקר ואחר כך?), כאשר ודאי תצטרך להחליף באשקלון לרכבת שמגיע לתל אביב.

      והרכבת הגיע במשך כל ימי חיי ללוד. האם לוד היא עיר שטוב לחיות בה?

      אבל הטענות שלי לא היו נגד פתיחת תחנת הרכבת עצמה, אלא נגד הסיסמאות חסרות הביסוס שניב זורק שם,  בלי לדעת כמב אנשים נוסעים משדרות לתל אביב כל יום איך אפשר לטעון שהרכבת תפחית את הגודש במרכז, וניב לא יודע את הנתונים האלו אחרת בטח היה מציין אותם.

  2. הרכבת במרבית המקומות אליהם היא מגיע גוררת עליה בשווי הנדלן ונדידה של אוכלוסיה אליהם.
    אתה מדבר על התדירות היום, השאלה מה יקרה לתדירות כאשר היא תהפוך לפרוור של גוש דן.
     

    1. אולי זה נכון בממוצע שרכבת מגדילה את ערך הנדלן, אבל זה לא רלבנטי לשדרות שבה מה שמוריד ערך זה קסאמים ולא תחבורה, אבל לגבי ההגירה אני ממש לא בטוח. תחנת הרכבת בשדרות היא כנראה במרחק הליכה טיפה ארוכה ממכללת ספיר, אז למה שמישהו ישכור דירה בעיר בשביל ללמוד/לעבוד במכללה יטרח לעבור דירה? אם אני לא טועה זה מה שקרה בבאר שבע, במקום שהמרצים באוניברסיטה יגורו בעיר הם פשוט משתמשים ברכבת.

       והתדירות פשוט לא תעלה כי האוכלוסיה לא תגדל. רכבת היא פיתרון טוב לחיבור בין ערים גדולות אבל היא לא יעילה לערים קטנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים