למה google+ ינצח? כי גל מור אמר אחרת

מדהים לקרוא את המאמר של גל מור על google+, האדם שיצר כמעט בכוחות עצמו את ההייפ מסביב לוייב מתלונן היום שההייפ לא היה מוצדק…… לקח מהיר ופשוט – אם גל מור חוזה א' סביר להניח שיקרה ת'

אבל לא רק בגלל שגל מור חושב שהפלוס יכשל אני מאמין שיש לו הרבה פוטנציאל, אלא בגלל הדרך שבה גוגל בחרו לממש אותו (לפי הפרסומים, לי אין חשבון). במקום להקים אתר מיוחד ל"רשת חברתית" כל מי שיש לו חשבון בגוגל יראה את התפריט החברתי שלו בראש כל אחד מאתרי גוגל שהוא נמצא בהם – כלומר בעיקר חיפוש וגימייל. מכאן הצעד הוא קטן מאוד לאפשר לכל אתר באשר הוא להכניס את התפריט הזה בראש הדפים שלו אם הגולש מחובר לחשבון שלו בגוגל. כשיש לך תפריט, יש לך הרבה יותר אפשרויות להוספת פעולות מאשר כשיש לך כפתור בודד.
אם בעלי אתרים יוסיפו את התפריט של גוגל כמו שהם הוסיפו את הלייק (מאותן סיבות, זה לוקח 5 דקות עבודה, אז למה לא) אז להבדיל מפייסבוק שאליה צריך להכנס בשביל "לראות מה קורה", נהיה מחוברים לרשת של גוגל ונקבל ממנה התראות בכל מקום בו נהיה ברשת.

וכמובן שהדיווחים אומרים שגוגל פתרה את הבעיה העיקרית של הרשתות החברתיות והיא שלכולנו יש הרבה רשתות חברתיות בחיים והן לפעמים ממש לא מצטלבות, ומאפשרת בעצם להגדיר בקלות מספר רשתות של חברים (או מעגלים של חברים), ואז ניתן לשתף תוכן רק עם אנשים מסוימים, למשל משהו טכני רק עם חברים לעבודה, מלונות רק עם בני משפחה, ופורנו רק עם המאהבות, ובזאת נפתרת אחת הדילמות העיקריות של שיתוף תוכן – "האם יש אנשים שלא ירצו להסתכל עלי יותר בגלל השיתוף הזה", והפחד מהצפה של עידכונים לאנשים שאולי ישמחו לעקוב אחריך בשביל 10% מהתוכן, אבל 90% האחרים בשבילהם הוא זבל.

וכמובן שגל מור עלול להיות צודק וגוגל עשויים לאכזב אותי…..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים