למרות שאתם עשויים לקרוא אחרת – מחקר קבע שאין קשר בין שימוש בטלפון סלולרי לבין סרטן

אתם יכולים לקרוא את השקרנים מוכרי הפאניקה, אבל האמת העובדתית כפי שרויטרס מדווח עליה היא הפוכה:UPDATE 1-WHO study has no clear answer on phones and cancer, שבתרגום לעברית מדוברת אומר שהמדענים יגעו וחיפשו ואחרי מחקר של עשר שנים המקיף אלפי אנשים לא מצאו שום לקשר בין שימוש בטלפון סלולרי לבין סרטן.

בדה מרקר עוד מכפילים את השקר כאשר מצטטים אחת הנקראת פרופ' סיגל סדצקי כאומרת

קרוב לוודאי שרוב הערכות הסיכון המדווחות במחקר הן תת הערכה של הסיכון האמיתי, שכן מדובר במחקר מורכב ומאתגר ביותר שסובל מהטיות וטעויות ונעשה בשלב מוקדם מאד של השימוש בטכנולוגיה של טלפונים סלולרים.

דבר שבמדינה מתוקנת באופן מידי היה גורר את שלילתו של כל תואר שהיא מחזיקה בו מאחר שלכל בוגר תואר ראשון צריך להיות ברור שאם מתודולוגיה של מחקר אינה טובה אי אפשר להסיק ממנו שום דבר, לא שהטלפונים לא מסרטנים אבל בטח שגם לא שהם מסרטנים.

ועוד שתי הערות קטנות

  1. אנחנו יודעים שאין קשר בין סרטן לטלפונים סלולריים מאחר שאנחנו לא רואים בסביבתנו הקרובה יותר אנשים שחולים בסרטן המוח מסרטן הריאות, וזאת במדינה שבה לכל ילד מגיל 10 יש טלפון סלולרי. כלומר סביר להניח שגם אם קיים מתאם חיובי בין שימוש בטלפון סלולרי התוצאה הסופית היא זניחה מבחינת כמות האנשים המושפעים מכך.
  2. כל עוד לא יתבצע מחקר הבודק את השפעות הקרינה עצמה באופן בלבדי, אי אפשר יהיה לפסול את התיאוריה שכל נזק שנגרם כתוצאה משימוש בטלפונים סלולריים קשור לשימוש בחומרים רעילים האסורים לשימוש בזמן היצור שלו במפעל בסין.

עדכון: מסתבר שמישהו בכל זאת קורא את השטויות שמפרסמים באתרים ומדי פעם לפחות מתקן את הכותרות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים