הניסיון שלי הוא שתוכניות שותפים ישראליות לא יותר טובות מאדסנס

הכותרת היא כמובן אמירה כללית והיא תלויה בסוג האתר, אבל אני אשתמש באתר הזה בתור דוגמא שנראה לי שהיא משקפת את רוב האתרים ברשת שהם קהל רלבנטי.

נכון לתקופת התשלום הנוכחית יש פה בערך 1% של הקלקות ו רווח של שקל על 100 מאה צפיות (בפרסומו, אנשים שחוסמים אדסנס כמובן שלא נספרים). אין פה מספיק תנועה בשביל להתיימר להציג את המספרים האלו בתור אמת סטטיסטית, אבל ממה שאני יודע הם בטווח של הנורמה.

מה לעומת זאת מציגה תוכנית wesell שמתימרת להיות, וכנראה שהיא באמת, תוכנית השותפים הגדולה בארץ. הסטטיסטיקות שמפורסמות כרגע באתר הן "5468 ערוצי פרסום שותפים | 1,780,500,000 דפים נצפים בחודש | 12,658,353 ₪ עמלות ששולמו לשותפים". כלומר בממוצע כל שותף הרויח כ2000 שקל מאז תחילת התוכנית, והוא מרויח בערך שקל על כל 140 דפים נצפים.

כלומר מבחינת תמורה לכל דף נצפה אין הבדל משמעותי במיוחד בין התוכניות, שלא עשוי לנבוע ממפרסם רווחי במיוחד שגוגל הגרילה עבורי. אז אם מבחינה כספית אין בהכרח הבדל מה הסיבה לכותרת?

הענין הוא שמעבר לזה שיותר קל לסמוך על גוגל שהיא מנהלת את הכסף שמגיע לך בצורה הוגנת מאשר על חברה שהיא במקור חברת QA ופרויקטים בהייטק, עם אדסנס אתה עובד רק פעם אחת בשביל ליצור את שטח הפרסום וגוגל כבר מספקת לבד את הפרסומות. בwesell לעומת זאת אתה צריך לבחור את החברה שאתה רוצה לפרסם ולקוות שיש לה מודעה שמתאימה בגודל ובאופי לאתר שלך ולעקוב מתי המפרסם מוריד את הקמפיין ואז צריך לחזור שוב על התהליך. אולי הדרישות שלי גבוהות מדי, אבל במשך חודשים לא הצלחתי למצוא פרסומת שתתאים לדעתי לאתר ובסוף פשוט ויתרתי.

המסקנה שלי היא שנכון לעכשיו תוכניות השותפים הישראליות לא מציגות רווח עודף (אם בכלל) שמצדיק את ההתעסקות איתן והן מתאימות אולי רק לאתרים שגוגל לא רוצה או כאלו שהתוכן בהם לא מספיק ממוקד בשביל למשוך מפרסמים מהתחום וגוגל מציגה עבורם מפרסמים כלליים עם רווח נמוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים