אם לא בראש שלך לתמוך בדפדפנים המובילים, אולי במקום אתר תפתח מכולת?

כן, המסך המפוצל הוא לא מסחרי וכו', אבל איך הוא יהפוך להיות לאתר שנושא את עצמו מבחינה כלכלית בכדי לא להסגר כמו עין הדג, אם מראש הוא מצהיר שהוא מוותר על 20% מהגולשים?

ובכלל מי גורם להם לחשוב ש

משתמשים שאין באפשרותם להתקין דפדפן חדש (מחשבים ארגוניים) יכולים להתקין תוסף קל עבור אינטרנט אקספלורר – Google Chrome Frame שיפעיל את מנוע "קריאת האתרים" של הדפדפן כרום על גבי הדפדפן הקיים שלהם.

אחותי, שעובדת באירגון טיפוסי, צריכה להגיד תודה לאנשי הסיסטם שמאפשרים לה לראות HTML, ופלאש זה לא בבית ספרה. שמישהו יתן לה להתקין דפדפן חדש על המחשב ולא משנה מה השם שלו לא נראה לי רעיון סביר, והוא בטח לא סביר גם בכל יתר הארגונים שיש בהם אנשי סיסטם ששווים את המשכורת שלהם.

איפה יגמרו השטויות מהסוג הזה? היום זה אקספלורר 6 ומחר … כבר היום יש אנשים שטוענים שאם דפדפן לא תומך בתקנים שעדיין לא אושרו, היה רצוי שהוא יעלם מהעולם.

15 תגובות “אם לא בראש שלך לתמוך בדפדפנים המובילים, אולי במקום אתר תפתח מכולת?”

    1. שאלה מצוינת, אבל אם האלטרנטיבה היא לגלוש לYNET בזמן שתיית הקפה, אז אני בהחלט בעד המסך המפוצל בתור אופציה שפויה יותר 😉

    1. בטח סוג הדברים שאמרו על פיירפוקס. מתי זה היה? בטח בפרהיסטוריה העתיקה – בשנת 2006. ואם כל כך מעט בעלי אקסלורר 6 גולשים באתר אז בכלל אין בעיה ולא צריך לבזבז את הזמן על החסימה שלהם, או שיותר סביר שאף אחד לא גולש באתר פרט למפעילים שלו. 3% יכול להיות סביר באתר טכנולוגי אבל לא באתר על טלביזיה.

    1. אם הדפדפן הכי פופולארי ברשת אינו דפדפן מוביל לדעתך אז כנראה שיש לנו הגדרות מאוד שונות למה המשמעות של מוביל.

  1. לא יודע, כשאני פותח אתר – בטח אתר לא מסחרי – אני יכול לקדם איזו מטרה שאני רוצה, וגם יותר ממטרה אחת.
    אם אחת המטרות שהכותבים שמו לנגד עיניהם היא לגרום לאנשי הסיסטם לשדרג את האקספלורר בארגונים שלהם, דרך לחץ של הציבור (וככל שיותר אתרים יעשו את זה, יופעל יותר לחץ, גם אם לא ישירות) – מה רע?

    1. אני לא ממש מבין מה זה קשור ל"מסחריות" של אתר. אם האתר הוא שלך אז ודאי שאתה יכול לעשות בו מה שאתה רוצה, רק אחר כך על תתלונן על אתרים אחרים שהם חוסמים את הדפדפן שלך כשאתה רוצה לקנות זר פרחים לשבת, או לפחות אל תעשה פרצוף עקום כשיגידו שאתה צבוע.

      ועל איזה לחץ ציבורי מדובר? מרד של מזכירות שיארגנו הפגנות בגלל שהן לא יכולות לקרוא ביקורת על אופרות סבון בזמן עבודה? לא נשמע לך מגוחך? אם היה מדובר בYNET היה סיכוי שלמישהו יהיה איכפת, אבל למי אכפת מהמסך המפוצל? הלחץ האפקטיבי היחידי שמופעל פה הוא על ההכנסות של המסך המפוצל מפרסומות האדסנס שלהם.

      חוץ מזה, אם רוצים ללחוץ, לא הרבה יותר אפקטיבי להטמין מטעני חבלה בשערים של הארגונים המרושעים האלו? אני בטוח שתוך שבוע כולם יעברו לאקספלורר 8 בשיטה הזו.

      1. התלונה של הפיירפוקסאים לא הייתה שהאתר לא מותאם לפיירפוקס, אלא שהוא לא בנוי לפי סטנדרטים. זה ההבדל הגדול.
        וברור שהמסך המפוצל לבד לא יעשה את העבודה. אבל אם יותר ויותר אתרי תוכן עצמאיים יחסמו את IE6, יווצר, בסופו של דבר, הלחץ. זה לא רק הלחץ של המזכירות – זה גם איש הסיסטם עצמו, שמזכירים לו בכל מקום שאליו הוא מגיע שיש לו דפדפן מיושן.
        הכנסות אדסנס: אם מתפעלי השרת המפוצל מתייחסים לאדסנס כמו רוב הלא-פרו-בלוגרים, אז זה הדבר האחרון שיניע אותם לפעולה.
        מטעני חבלה: אני בעד. אתה יודע איפה משיגים C4?

        1. אין היום כמעט אף אתר באינטרנט שבנוי לפי התקנים. הסיבה העיקרית לכך היא שהW3C הוא אירגון שמתפקד בקושי, לפחות במה שנוגע לתקנים ברשת. טכנולוגיה ישנה כמו אג'אקס שקיימת כבר כמעט עשור והיא נמצאת בשימוש באחוז גדול של האתרים (כל בלוג וורדפרס למשל) תגיע למצב של תקן רק כחלק מhtml5 שאיש לא יודע מתי הוא יתחיל את תהליך האישור שלו. המצב עוד יותר גרוע עם CSS3 שהתחילו לעבוד עליו כנראה לפני שאתה כתבת את קוד הHTML הראשון שלך באתר ברשת ועדיין הוא לא מוגדר סופית. ממשק האדמין של הבלוגים שלך שמשתמש בתכונות שיהפכו לתקניות בCSS3 אינו תקני….

          אבל למה אני כותב כל כך הרבה, תעביר את הבלוג שלך דרך הולידטור ותראה כמה שגיאות יש בו. דפדפן תקני פשוט לא היה מציג אותו.

          … ואם אתרי תוכן יחסמו את כל הדפדפנים פרט לאקספלודר הם יוכלו להשתמש בכלי בנית האתרים של מיקרוסופט ויחסכו זמן על בדיקת האתר מול כל הדפדפנים.

          … אז למה יש שם אדסנס? מישהו עבד על לשים אותו במיקום מסוים בכל דף ולהתאים את העיצוב.

          ובקשר ללבנות חבלה, חשבתי שנתאי בגולני?

          1. ברור ש'תקנים' זה דבר יחסי, ושאף אחד לא באמת עומד בהם ב-100%.
            אבל יש דפדפנים שמשתדלים להיות פחות או יותר תומכי תקנים, ויש את IE6 שאומר – כל האינטרנט על ה*** שלי, אני אחליט איך מציגים דפי HTML וכולם יתיישרו.
            והלו, אל תזלזל – גם אני הייתי בגולני. מצד שני, עברו כבר די הרבה שנים, ומלאי לבנות החבלה שלי בדיוק נגמר.

          2. זה לא מדעי החברה פה 😉 תקנים זה דבר רציני וקבוע שאנשים אמורים לעמוד בו אחרת הם לא תקניים. כמובן שתקן צריך להיות משהו שניתן ליישם בצורה אחידה ולא כמו CSS2 שהיה ניתן לפרש בצורות שונות עד כדי כך שהעבודה על CSS3 נעצרה בכדי להוציא תקן תיקון CSS2.1 . נכון להיום כל דפדפן לא מיישם או לא מיישם נכון חלקים אחרים בתקנים, אז למה לחסום את IE6 ולא את אופרה? למה לא לחסום את השועל 2 (יש עדיין משתמשים) עם כל הבאגים שלו בכל מה שקשור לעניני ימין-שמאל?

            וחוץ מזה, קודם שהרקדן ילמד לרקוד ואחר כך נבדוק את תקינות הריצפה. מי שכותב HTML תקני יצטרך להתמודד עם באגים של IE6 רק אם הוא רוצה לבצע דברים מאוד מורכבים, רוב הבעיות של IE6 נובעות מHTML לא תקין. במסך המפוצל יש כרגע 12 שגיאות HTML בדף שמכריז על החסימה.

          3. אז זהו, שזה בדיוק מדעי החברה פה. :-)
            כמו שמעיד זה שלשיטתך, אופרה ופיירפוקס (ו-IE8) הם בדיוק אותו דבר כמו IE6, כי כולם לא עובדים 100% לפי התקן. אז מה אם הראשונים עומדים על 95% והאחרון על 50%?

  2. הבעיה היא הכימות. לא כל אי עמידה בתקן זהה לאי עמידה אחרת בתקן. יש תקנים יותר חשובים בצורה ברורה – אם דפדפן לא יודע להציג קו גבול מקווקו בצבע אפור בהיר זה לא יהיה בעייתי כמו חוסר יכולת לצבוע טקסט בצבע הזה. לעומת זאת יש תקנים שלא ניתן להשוות בינייהם, למשל למה תשווה חוסר יכולת להגדיר פונטים באופן דינמי.

    לכן להגיד שהבאגים של אקספלורר הם גדולים יותר מאלו של פיירפוקס זה ענין בעייתי. מאחר שהרבה בוני אתרים עובדים היום עם פיירפוקס אז הבאגים שהם מגלים באקספלורר נורא מעצבנים אותם, אבל הבאגים בפיירפוקס היו מעצבנים במידה זהה אם הפיתוח היה נעשה בכיוון ההפוך. באמת אף פעם לא עצבן אותך שאם מישהו היה מכניס טקסט בלי רווחים בתגובה אז בפיירפוקס בתצוגה הטקסט היה גולש מחוץ לאזור של התגובה בעוד שבאקספלורר הוא נחתך כמו שכל אדם נורמלי היה מצפה. לא זוכר אם זה נפתר ב3.0 או 3.5 .

    בגלל זה התקן חשוב, במובן של המדעים המדויקים ולא של מדעי החברה :) , אדם לא יכול לזכור את כל ההתנהגויות השונות של כל דפדפן ודפדפן במיוחד כאשר כל תקן הוא בעובי של ספר של גרישם עם המון פרטים קטנים שניתן לטעות במימוש שלהם. אבל כיום אף דפדפן כנראה אפילו לא מתקרב לרמה של 99% אחוז יישום נכון ואת האצבע המאשימה למצב הזה אני מפנה רק לW3C. מי שכותב תקנים צריך גם לפקח על היישום שלהם אחרת זו סתם אונניה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים