אבל הדבר שאני הכי הכי אוהב במוצאי שבת זה איומים בתביעת דיבה

סיון איזסקו לא הצליח להבין לבד שמספר הטלפון שלי נמצא פה באתר רק לשימושן של בלונדיניות עם עיניים כחולות בעלות מידות של 60-90-60 וששאר בני תמותה עדיף שיסתפקו בדואל (אלא אם יש להם חברה רווקה העונה לתיאור הקודם), והחליט להתקשר אלי במוצאי שבת ברגע שבו נצפה הכוכב הרביעי.

הוא לא התקשר אלי כי היה לו מאוד חשוב לדעת למה אני חושב שהפטנט של נטקס חסר משמעות, אלא בכדי להסביר לי שאם לא אוריד את המאמר שמאשים אותו, את סיון איזסקו בהרצת מניות נטקס, הוא יפנה מחר (יום ראשון) למחלקה המשפטית של ידיעות אחרונת בכדי ש … פה כבר לא ממש שמתי לב אבל היכן שהוא נאמרו המילים המפורשות "תביעת דיבה".

לא אמרתי לו שאני מת לכוס קפה ואני נמצא בדיוק 5 מטר מהבית קפה, אז שיעזוב אותי במנוחה, אלא שאני מצפה לשיחה עם עורכי הדין של ידיעות מחר. היתה תחושה מוזרה שהוא ציפה לשיחה ארוכה יותר, אבל מה לעשות גם לי יש פגמים ואני לא מסוגל לספק את כל האנשים כל הזמן.

עכשיון כאשר אני מסתכל שוב על המאמר ההוא אני מתקשה להבין מה הוא רוצה. תלונה כנגד הרצת מניות הגשתי באפיקים שהיו זמינים לי (באתרים הממשלתיים אף פעם הרי אי אפשר לדעת מה באמת עובד בכל האתר)? כן. מעבר לזה, רוב המאמר הוא ציטוט מדויק לחלוטין שלו, אז מה בדיוק הדיבה פה?

(במקום מסוים זה יכול להיות מאוד מענין ללכת למשפט על דבר כזה ולשמוע את עורכי הדין של ידיעות מסבירים לשופט שלכתבה בכלכליסט לא היה שום קשר לזינוק של 144% במניה של נטקס, או מנסים להסביר למה הם תובעים פיצויי של מליארד שקל בגלל שקוראים אותי 50 אנשים שכמעט איש מהם לא פגש, לא מכיר ולא יכיר את איזסקו. מי יודע, אולי אחרי משפט כזה אולי הייתי מקבל טור קבוע בדה-מרקר)

כמובן שגם גיגלתי את השם שלו בשביל להבין מאיפה הוא צנח, ומה אני מגלה? שנתיים וחצי לפני שלנטקס היה פטנט וכלל לא היה ברור האם אחרי 10 שנים של דיונים עם משרד הפטנטים האמריקאי יהיה להם פטנט בשלב כלשהו, איזסקו פרסם כתבה על נטקס בביזפורטל ובה כתב (הדגשה שלי)

אביב רפואה , מנכ"ל נטקס, הינו אבי הפטנט המאפשר למשתמשי האינטרנט לשכוח מכתובות אתרי האינטרנט המסורתיות ולעבור לגלישה בשפה חופשית ישר משורת כתובת האתר.

אני ממליץ על קריאת הטקסט שיכול להפוך לטקסט חובה במסגרת הקורס ללימודי הלקקנות. דרך אגב, איזסקו הבטיח פריצה בהכנסות של נטקס מחו"ל, האם הוא גם קיים? מקריאה של הדוחות של נטקס לשנת 2008 עולה שהחברה מפסידה בעקביות מהיום שהיא נרשמה למסחר בבורסה ומסתבר שבכל זאת יש לה שני פטנטים רשומים – האחד באירופה שבה לפטנט תוכנה אין יותר מתוקף הצהרתי והשני בסין, מדינה שלא בטוח שאנשים בה יודעים לאיית את המילה פטנט ויתר המילים הקשורות לזכויות יוצרים.

3 תגובות “אבל הדבר שאני הכי הכי אוהב במוצאי שבת זה איומים בתביעת דיבה”

  1. בריונות וסתימת פיות.

    אגב, שמת לב שלנטקס יש גדודים של עובדים שממלאים טוקבקים חיובים על החברה שלהם? הדבר הכי מפליא שהחברה הזו עדיין קיימת עם פטנט(?) מתקופת האבן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים