google squared – בזמן שמיקרוסופט מחדשת גוגל עסוקה בלהוציא הודעות לעיתונות

האם יתכן שגוגל מיצתה את עצמה ונגמרו לה הרעיונות המקוריים? אם הייתי מחזיק מניות בגוגל, בעקבות ההשקה של squared הייתי דורש חלוקת דיבידנדים מיידית כי ברור שלחברה יש יותר כסף מרעיונות רווחיים להשתמש בו.

לפי ההודעות לעיתונות squared אינו צעצוע, אלא התשובה של גווגל לוולפראם אלפא, אבל הרעיון כפי שהוא מוצג כרגע הוא מהסוג שמתאים לפרויקט בבית ספר תיכון. בסופו של דבר מדובר על ביצוע חיפוש והצגת תוצאות בצורה בא ניתן להשוות ביניהן בקלות. הבעיה היא שכרגע מה שמסתבר הוא שאם בחיפוש אחרי ערך יחיד ניתן לסבול את משחקי הSEO שמעבירים את התוצאה המתאימה ביותר למקום השני או השלישי בדף, הרי כאשר משתמשים בגוגל בצורה שכנראה מחזירה את התוצאה הראשונה, מסתבר שיותר מדי מהן לא רלבנטיות, לדוגמא חיפוש אחרי נשיאי ישראל. לפי התוצאות של החיפוש הזה squared עדיין לא נמצא ברמה שמצדיקה לקרוא לו "אלפא" בטח לא לפי הסטנדרטים של גוגל שהרגילו אותנו שבטא הוא מוצר מתפקד לחלוטין.

אז מה היה לנו השנה מגוגל? תוצאות חיפוש מותאמות אישית שאני מניח שאף אחד לא משתמש בזה אחרי התנסות ראשונית, דפדפן שלא מחדש דבר, כי מהירות זה לא מה שבאמת מענין בדפדפנים (נא להשיק אותו רק כשיהיה ניתן לחסום פלאש בקלות), wave שעשה הרבה גלים בתקשורת אבל כלל אינו קרוב להשקה ולא ברור לחלוטין כמה אנשים באמת ירצו להשתמש בו (שלא לדבר על כך שהפרוטוקול פתוח ולכן לגוגל אין שום יתרון מובנה), squared שכרגע מעליב את האינטלגנציה ואנדרויד שאני לא מכיר מישהו שהתנסה בטלפון שמבוסס עליו אז אולי מוקדם לשפוט. אני לא ממש רואה את התוכנית איך גוגל מרויחה מכל הפיתוחים האלו בצורה שתכסה את עלויות הפיתוח.

ביהאו יודעים שיש להם בעיות, במיקרוסופט יודעים שיש להם בעיות, אולי ההשקעה של בינג תגרום לאנשים בגוגל להתעורר ולהבין שגם להם יש בעיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים