וולפראם אלפא הושק ובינתיים מקבל אצלי ציון בלתי מספיק

וולפראם אלפא הושק ובינתיים ההאכזבה שלי ממנו היא בסדר הגודל של ההייפ שנוצר סביבו. שיטוט קצר בו מגלה שהוא לא מסוגל לתת לי מידע שאני רוצה, והמידע שאני כן מקבל אינו עדכני.

עוד לפני שמנסים בכלל לקבל תוצאות נתקלים במכשול של שורת הקלט של החיפוש שכלל לא ברור מה ואיך צריך לכתוב בה. ההרגשה שלי היא שלחצי מהבקשות שלי קיבלתי תשובה של "אני לא ממש מבין מה אתה רוצה", ולא היתה שום אינדיקציה האם זה בגלל שמה שכתבתי לא תואם לפורמט רצוי או שוולפראם לא מכיל עובדות על הנושא.

כניסיון ראשון ניסיתי לברר לגבי טיסות מתל אביב ללונדון. מאחר שמערכת הטיסות בעולם היא ממוחשבת כולה נראה לי שזו שאילתה שמאוד הגיוני שאקבל עליה תשובה. חיפוש אחר "heathrow ben gurion" הניב רק את התובנה שוולפראם לא יודע ש"בן גוריון" זה השם של שדה תעופה. "heathrow tlv" לעומת זאת כבר הביא מידע, רק שהוא היה סתמי לחלוטין. אני הייתי מצפה לפחות למידע על כמות הנוסעים, טיסות, רווחים…. אבל לא קיבלתי כלום.

ניסיתי משהו טיפה פחות חישובי ויותר עובדתי – המלחמות בין ישראל לירדן, אבל "jordan israel war" לא נתן תשובה.

אוקי, אז מה אם מציאת כמות האנשים שלא משלמים את משכנתאות הסאבפריים שלהם (רצוי עם גרף יפה שמתאר את השינוי לאורך זמן)? "sub-prime default rate" לא נתן שום תשובה לנושא.

אז אולי מחירי אורז? אחרי שני נסיונות השתמשתי רק במילה rice שהניבה נתונים ביולוגיים על אורז ורק באותיות הקטנות היה ניתן למצוא הפניה למחירי אורז…

נתונים על כלכלת ישראל שהתקבלו משימוש ב"israel gdp" הראו תוצאות לא עדכניות (אבטלה של 6.1% היה נכון לפני אולי חצי שנה) ומוזרות (אינפלציה של -0.2%? זה סתם לא עדכני או שבאג בחישוב?).

מסקנה? נכון לעכשיו אני לא רואה שום סיבה שמישהו יעשה שימוש בוולפראם. באופן טיפה אירוני בהתחשב בסוג ההייפ שיצרו לו, נדמה לי שהבעיה העיקרית שלו כרגע היא כמות השאילתות שבכלל אין עליהן תשובה, והדרך הכי פשוטה לתקן את זה היא להציג תוצאות רלבנטיות ממנוע חיפוש ….

2 תגובות “וולפראם אלפא הושק ובינתיים מקבל אצלי ציון בלתי מספיק”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים