מלכיאור?

תומכי תי"ם עיצבנו אותי על הבוקר ולכן אני מרגיש צורך לשחרר קיטור על בן אדם שיכול להיות שהוא די נחמד, אולי הוא אפילו מסכים איתי בהרבה דברים,  ובהחלט יתכן שהוא מחוקק ממוצע לכל הפחות.

מה שמלכיאור אינו, למרות איך שתי"ם אוהבים למתג את עצמם כצעירים חדשים דנדשים, הוא דמות חדשה בפוליטיקה הישראלית. במשך שנים הוא הנהיג את התנועה שלו -מימ"ד, עם אפס השגים נראים לעין. הוא היה דתי המחמד של מפלגת העבודה אבל לא נראה לי שהדתיות שלו השפיע בצורה כלשהי על ההסכמים מול הפלשתינאים ובטח שהיא לא יצרה גשרים בין השלטון לבין המתנחלים הדתיים. (ומה היתה העמדה של התנועה הדתית הפציפיסטית מימ"ד במלחמות האחרונות? לא שמעתי שהיא היתה נגדן)

מערכת בחירות אחרי מערכת בחירות הוא הצליח למכור למפלגת העבודה שאנשים דתיים לא יצביעו עבורה אם הוא לא יהיה מועמד, והנה עכשיו כאשר נראה שמפלגת העבודה מתפרקת אלקטורלית, במקום להמשיך להיות נאמן לברית שלו, גם אם זה לא ממש משתלם והוא היה מוצא את עצמו במקום ה120, הוא מתנהג כמו כל פוליטיקאי ותיק אחר ונזכר והוא מסוגל לרוץ לכנסת לבד. בפעם הבאה שכהנמן וטברסקי יכתבו ספר על איך שאנשים שונאים סיכונים הם יוכלו להשתמש במלכיאור כדוגמה.

מאחר שמלכיאור פוליטיקאי ותיק הוא ידע שגם על פני השמש הטמפרטורה לא מספיק חמה בשביל להגדיל את גרעין הבוחרים שלו למשהו שיעביר אותו את אחוז החסימה ולכו חבר לתנועה הירוקה. נדמה לי שבשפה הדתית השם המדויק לתוצאה הוא שעטנז.נדמה לי שלכולם ברור שהתחבורה הפרטית היא אחת מהמזהמים הגדולים ביותר בערים ואחת מהסיבות שאנשים במדינה מחויבים להחזיק רכבים היא כי אין תחבורה ציבורית בשבת, לכן אחד מהצעדים ההגיוניים הראשונים שאנשי התנועה הירוקה אמורים לעשות ברגע שיגיעו לכנסת הוא לפתוח בחקיקה שתאפשר תחבורה ציבורית בשבת לפחות במקומות בהן אין ריכוזי אוכלוסיה דתית. האם מישהו יכול לדמיין אדם דתי, רב לשעבר, שיקדם יוזמה כזו בכנסת ויצביע עבורה?

מעבר לזה יש למלכיאור כמחוקק שלד אחד גדול בארון – חוק נהרי. אפשר להבין את הסיבות הפוליטיות שבגללן יולי תמיר (תקוות החינוך הגדולה של הבחירות הקודמות פחחחחח) נאלצה להגיע להסדר עם שס למתן אוטונומיה בפועל למוסדות החינוך של שס למרות שהם פס יצור לאנשים בורים שאין להם הרבה סיכוי להשתלב בחברה המודרנית, יותר קשה להבין את ההתלהבות של מלכיאור מהחוק שמנע מהעיריות להפריע למוסדות האלו לתפקד. הוא שאל "למה שילד חרדי לא יקבל פסיכולוג ולא חשמל ולא מים?" והתשובה שלי היא שגם לילד חרדי מגיע סיכוי לעתיד טוב.

5 תגובות “מלכיאור?”

  1. שוב הראית שאתה לא ממש בודק לפני שאתה מטיח האשמות.מלכיאור הצהיר חזור והצהר על סלידתו מ"חקיקה דתית" על כל סוגיה, כולל כפיית השבת כיום מנוחה.במילים שלו(ציטוט ממש לא מדוייק):"אני לא יושב בכנסת כרב אורתודוקסי, את זה אני עושה בבית הכנסת שבו נבחרתי להיות פוסק הלכה".לא מאמין לי?בדוק מי קידם הכי במרץ את חוק ברית הזוגיות, לדוגמא.וזה חוק שמנוגד לתפיסה האורתודוכסית של מה שאדם צריך לעשות לא פחות מתחבורה בשבת(אולי יותר).

    אני יודע שאתה לא ממש רגיל לזה, אבל אדם יכול להיות דתי אורתודוכסי וסובלני לדיעותיהם של אחרים בו בזמן.ואם אתה חושב שדתיים אורתודוכסים זה רק ש"ס או המפד"ל אני ממליץ שתגגל מידע על ביה"כ "שירה חדשה" בירושלים.

  2. אחלה עופר, טוב שתיקנת אותי! (אה, בעצם אני לא רואה שתיקנת אותי בכלל, אבל העיקר שכתבת שאני לא בודק דברים)

    אני דוקא די רגיל לכך שאנשים שלא מכירים אותי ובמקרה עברו פה בסביבה יודעים עלי הכל גם בלי לטרוח לדפדף דף אחד אחורה…

    עכשיו נחזור לענין… האם מלכיאור לא התנהג כמו כל פוליטיקאי ציני אחר? האם הוא מוכן להודיע שחור על גבי לבן שהוא בעד תחבורה ציבורית בשבת? ומה דעתו כל הזרמים של החינוך, האם הוא לא חושב שהגיע הזמן לבטל לא רק את הזרם ה"מחתרתי" של שס אלא גם את הממלכתי-דתי בכדי שבשם שיוויון ההזדמנויות כל הילדים יתחילו את חייהם מנקודת מוצא דומה, ואת הענין הדתי ישאירו לחינוך בבית או במסגרות שמחוץ למערכת החינוך הרשמית?

  3. נו טוב, קראתי את המצע ואני רוצה שמישהו יסביר לי איך התחבורה הציבורית המצומצמת בשבת תאפשר לפי המצע הזה לאדם מפתח תקוה לנסוע לתל אביב עם אוטובוס שעובר דרך בני ברק (או שלצורך הזה הם יספחו את רחוב זבוטינסקי כולו לרמת גן) ומה יקרה למי שבמקום לנסוע למקום בילוי רוצה סתם לבקר חברים?

    בשביל שאנשים יוותרו על המכונית שלהם לא מספיק שיש אוטובוס סמלי פעם בחמש שעות.

    ואם כבר אני קורא את המצע, אז מה בדיוק הקטע של "בשבת לא תתקיים ככלל פעילות עסקית ומסחרית"? האם הכוונה היא לסגור את כל הסופרמרקטים בגוש דן ואת המתחם המסחרי בנמל תל אביב?

    אם מלכיאור רוצה להצטייר כדתי "נאור" למה שלא יפעיל את אותן מגבלות שחלות על תנועה ומסחר בשבת כמו אלו שחלות על ריכוזיים חרדיים גדולים אחרים כמו בניו יורק?

  4. מרק: פוסט כתוב באופן מצחיק, אבל שגוי מאד.

    ורק כי התעקשת: בוידאו הבא מלכיאור אומר שחור על גבי יוטיוב שהוא בעד תחבורה ציבורית בשבת:
    http://www.youtube.com/watch?v=5dAXjwvhn7c
    (לקראת הסוף, אבל הכל מעניין).

    אתה סתם משמיץ, וחבל. אשמח אם תתקן את הפוסט.

    המשפט שלך "האם מישהו יכול לדמיין אדם דתי, רב לשעבר, שיקדם יוזמה כזו בכנסת ויצביע עבורה?" ממש מקומם.

    ולגבי חוק נהרי יש סיבות טובות גם לליברל להצביע בעד. אני לא אוהב את החוק ואולי גם מתנגד לו, אבל לא שופט את מלכיאור באופן שללי כי הצביע בעד. יותר מכך, ייתכן שהוא צודק. צריך להביא את החרדים לחינוך הממלכתי באופן נכון ולא לעומתי, ולא בעזרת הרעבה כספית של המערכת שלהם.

  5. אלעד, קודם כל אני באמת שמח שהצטרפת לשיחה.

    דבר שני כמו ששמת לב אני תיקנתי את עצמי לגבי התחבורה הציבורית. השאלה היא האם התחבורה הציבורית בשבת כמו שמוצגת במצע של תי"מ תספק את הצרכים של אנשים במידה כזו שהם יוותרו על הרכבים הפרטיים. האם התחבורה הדלילה שנראה שהם מציעים תספק מישהו? האם גם שירותים שבשליטה מוחלטת של הממשלה כמו הרכבת יופעלו בשבת?
    ובקשר לאפשרות שאדם דתי יצביע בעד חילול שבת. הכרתי הרבה מאוד אנשים דתיים בכל מיני רמות של "דתיות" ולא נראה לי שמישהו מהם היה מרים יד בעד חוק כזה אפילו אם היה מקבל תוצאה כזו כ"עובדת חיים". נחכה ונראה האם מלכיאור יצטרך להוכיח שהוא עומד במילה שלו בנושא כל כך רגיש.

    בקשר לחינוך – החלוקה לזרמים היא חטא קדמון של מערכת החינוך הישראלית ולפי המצע של תי"מ אין למפלגה שום כוונה לשנות דברים בסיסיים בנושא באמצעות חקיקה.
    זה מאוד נחמד לפעול על ידי "קירוב" אבל הנחמדות הפוליטית הזו (שהתחילה עוד בימי יוסי שריד כשר חינוך) עולה בחיים (מטאפורית) של אותם ילדים חרדים שנמצאים במערכת היום וכמו ההורים שלהם הם יהוו את שכבת העניים הבאה של המדינה ללא שתהיה להם השכלה רלבנטית ליציאה מהעוני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים