ליסינג פרטי – כנראה ההשקעה המסוכנת ביותר בשנה הקרובה

קיבלתי עכשיו דואל שיווקי מחברת כאל (ויזה) שמילולית הפיל אותי מהכיסא. כאל בשיתוף עם חברת הליסינג ניו-קופל מציעים לי לעשוטת ליסינג פרטי לרכב, כאשר על מזדה 3 מדובר על מקדמה של 33000, 30 תשלומים חודשיים של 890 ואחרי שלוש שנים ניתן להוסיף כסף להשלמת קנית האוטו.

איפה פה הבעיה? לחברות הליסינג יש יחסית מעט כסף, הן לוקחות הלוואות בשביל לקנות רכבים חדשים ואת רובה הן מחזירות על ידי מכירת הרכבים אחרי השימוש. בתנאים של המשבר הנוכחי בו הלוואות הופכות להיות יקרות יותר וקימת ההדרדרות לכיוון מיתון בו יהיה יותר קשה למכור מכוניות, הסיכוי שאחת מחברות הליסינג תפשוט רגל גדל.

אם יש לכם רכב ליסינג מהעבודה אז זו לא בעיה שלכם, הרי לא באמת אכפת לכם אם הוא מחברה אחת או מהשניה, אבל אם אתם עושים ליסינג פרטי והחברה פושטת רגל כנראה שיגיעו אליכם הנציגים של כונס הנכסים של החברה ויבקש מידית את האוטו בחזרה, הרי בסופו של דבר הרכב רשום על שם חברת הליסינג ולא על שמכם. וכך כל עשרות אלפי השקלים שהשקעתם במקדמה ובתשלומים החודשים יתנדפו ולא תקבלו דבר תמורתם.

באתר שלהם הם עדיין כותבים "השיטה שכבשה את אמריקה", אבל נכון להיום כל היצרנים האמריקנים שעסקו בליסינג החליטו שזה מספיק קשה להרוויח מיצור מכוניות והם לא צריכים בנוסף את כאב הראש שכרוך במתן הלוואות וטיפול באנשים שלא מחזירים אותן…

6 תגובות “ליסינג פרטי – כנראה ההשקעה המסוכנת ביותר בשנה הקרובה”

  1. בכל חברת היי טק שעבדתי בה, הציעו לי רכב. אבל לפי מה שחישבתי בשנים האחרונות, ובעיקר מאז שהתחילה הרפורמה ה"נהדרת" שהנהיגו משרדי האוצר והתחבורה, גם ליסינג דרך העבודה לא ממש שווה.
    זה כמובן, בהנחה שאתה עובד קרוב באופן יחסי לבית, ושהעבודה שלך לא כרוכה בנסיעות ללקוחות. העניין הוא, שרוב האנשים אכן עובדים קרוב לבית, ומנצלים את הרכב פעם בחודשיים לאיזה טיול.

    רכב מקבוצה 2, שלפי מיטב הבנתי הוא הנפוץ ביותר בקרב חברות ההיי טק, עולה לשכיר קרוב ל-4,000 שקל לחודש ברוטו, וזה עוד לפני שהתחלתי לחשב את הירידה בתנאים הסוציאליים. כלומר על הרכב, שכיר ישלם מינימום 48 אלף שקל בשנה! ההתחייבות היא ל-3 שנים. עכשיו אתה יכול לעשות את החישוב בעצמך.

    דרך אגב, גם אם אתה גר רחוק מהבית זה לא משהו, כי בשנתיים-שלוש האחרונות חברות ההיי טק התחילו להגביל את הקילומטראז', שמעליו אתה מתחיל לשלם בעצמך.

    אם יש דבר שהוא ממש טיפשי היום, זה לקחת רכב בליסינג. עדיף כבר לקנות את הרכב בהלוואה.

  2. היום כשאנחנו רוחקים מהמשבר ההוא. אני חושב שבמקרים שבהם רוצים מכונית חדשה, ככל שהיא יקרה יותר כך נושא הליסינג הפרטי משתלם יותר כלכלית. כיוון שניתן לשמור על יותר כסף בבנק, מאשר להוציא הכל על מכונית עם ירידת ערך גדולה כל כך.
    עוד על ליסינג פרטי ניתן לקרוא באתר שלי.

    1. איך בדיוק ליסינג מונע ירידת ערך? חלק מתשלום הליסינג שלך מכסה את כל ירידת הערך של המכונית שסופגת חברת הליסינג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים