הי אתה…. אם תכתוב משהו רע על דב חנין נגלה אותך מהאינטרנט

והפעם, לפני שנלכלך על תנועת "חנין הוא המשיח" נפתח בגילוי נאות. אני, בכבודי ובעצמי, קיבלתי סכומים עצומים של דרכמות בשביל להוסיף מגוון באגים רנדומלי לאתר של חולדאי.

אין לי שום דבר נגד עצם הרעיון של דב חנין כראש עיר, אמנם לא התרשמתי מכך שיוזמות החקיקה שלו הן אכן ירוקות כמו שהוא טוען, אבל ממבט מרחוק הוא נראה פחות טיפש מאנשים כמו שאול מופז שרוצים להיות יותר מראש עיד. ובכל זאת יש כמה דברים עקרוניים שהיו מפריעים לי אם הייתי גר 200 מטר דרומה (שזו סתם העמדת פנים כי הרי מה שקורה בתל אביב משפיע על כל גוש דן).

  1. המון זמן עבר מאז שהוא הכריז על ההתמודדות שלו ובכל הזמן הזה לא שמעתי איזכור אפילו ברמיזה שהוא יפרוש מהכנסת ביום שיבחר. האם אני מפספס פה איזשהו חוק שמחייב אותו, או שהבן אדם באמת מאמין שהוא יכול בו זמנית לנהל את אחת הערים הגדולות בארץ ולהיות חבר כנסת?
  2. דב חנין הוא משפטן ומשפטנים מתמחים בדיבורים. ראש עיר אמור פחות לדבר ויותר לנהל. לשים את חנין בתור ראש עיר בתיקוה שהוא ינהל אותה טוב דומה ללימוד שחיה על ידי השלכת התלמיד בשיעור הראשון הישר לתוך המים – הרי יש סיכוי שהוא בכל זאת ילמד לשחות….
  3. שלי יחימוביץ היא שעון מקולקל ללא מחוגים, אבל היא בכל זאת העלתה את השאלה הלא פשוטה האם אדם יכול למחוק את הדעות שבהן החזיק במשך שלושים שנה ולהתעלם מהן לחלוטין רק בגלל שהוא נבחר לראשות העיר? האם הוא מתחייב לא לחתום על ברית ערים תאומות עם ראמאלה שבמסגרתו הוא יעזור לצאצאי הפליטים מיפו ושייח גראח למפות ולתבוע את הנכסים שלהן? האם הוא יוכל לשבור שביתות על ידי הפרטת שירותים עירוניים כמו שציץ' עשה לאחר אחת משביתות פינוי הזבל שהיו בזמנו?
    חבל שאי אפשר לנסות קודם ניסוי דומה כמו…. לשים ראש עיר חרדי בירושלים ולראות האם להשקפת העולם שראש העיר מגיע איתה מהבית יש השפעה על צורת ניהול העיר. אה, רגע, בעצם… אופס.

ואולי בכלל הייתי מוותר על כתיבת הגילוי הנאות ולא כותב דבר אם לא היה יוצא לי מכל החורים מופע הgroup think והזיהום של החומוספירה של תומכי חנין.

  1. אם אתם כל כך מתבאסים מזה שלא מנהלים איתכם דיאלוג, למה אף אחד לא אומר מילה על האתר החדש של "עיר לכולנו", אתר שמאוד פתוח לדיאלוג דרך תגובות וטראקבאקים (not), ואפילו יש בו רשימת אנשי קשר שביום רחוק בעתיד אולי גם יפורסם איך יוצרים עימם קשר. כן הרבה יותר קל לרדת על אתרים של אנשים כמו מופז, טיפה יותר קשה לתת אותו יחס למועמד שאתה מריץ.
    בהתחשב בזה שהאתר עלה באיחור של עשרה ימים (ואיחר גם למועד העליה האחרון שלו, אבל לא חיכיתי לראות בכמה), נראה לי סביר להניח שגם בו הושקעו בפועל או בעבודה התנדבותית כמות שעות שהיתה מתומחרת בעשרות אלפי שקלים.
    (בפעם הבאה שאני אצטרך להסביר למה וורדפרס יותר טוב מדרופל אני אשווה בין האתר הזה שיש בו סימנים של התבססות על דרופל לבין האתר הלא רשמי שפועל על וורדפרס ונראה פי 10 יותר טוב 😉 , ואם כבר מדברים על מראה, איפה מסתתר האתר בערבית שפונה לתושבי יפו בגובה העיניים? )
  2. אם אתם לא אוהבים חום, אל תכנסו למטבח, או לפחות אל תקטרו שחם שם. למרבה הצער זו עובדת חיים ששיווק באינטרנט נעשה גם דרך תגובות אנונימיות עם שמות מפוברקים. מי שלא יודע את זה באמת נולד אתמול, אבל מאחר שאתם, התומכים האינטרנטיים של חנין, חיות אינטרנט שממש לא נולדו אתמול אז אנא תפסיקו להעמיד פנים כאילו שזה משהו חדש ושהמטה והמתנדבים של דב חנין לא עושים או יעשו את זה גם כן.
  3. כדאי שתבינו שאנשים בחומוספירה עשויים לתמוך במועמדים אחרים מכל מיני סיבות שהן לא "שילמו לי כסף בשביל לכתוב את זה". לפני שהולכים לאתרים שלהם ומשמיצים אותם אולי כדאי שתוכיחו אתם שהתמיכה שלכם בחנין לא נובעת מזה שהוא שילם לכם.
    אור ברקת מסכם לטעמי יפה את סוג הדיאלוג שאתם מחפשים כפי שניתן לראות מהצד. הוא מוכן לדיאלוג עם עצמו, או במקרה הטוב חברים שלו מהתיכון ולא יותר מזה, כל האחרים צריכים להביא תעודת כשרות שהם אינם מגיבים בשכר.
  4. תגידו, רק אותי הדבר הזה הפיל לרצפה ולא יכולתי לקום במשך יום שלם? האם תומכי חנין מפקידים את יכולת ההבחנה באבסורד כשהם מצטרפים למחנה?

    מה זו בדיוק הבדיחה הרצינית הזו? תל אביב היא לא עיר חמה במיוחד בהשוואה לערים אחרות במזרח התיכון ובכלל בקווי רוחב דומים, והבעיה של חודשי הקיץ היא הלחות שהדרך היחידה להפטר ממנה היא להזיז את תל אביב מהים. גם אם המדיניות של חנין תוריד את הטמפרטורה הממוצעת בשבריר מעלה בפועל אף אחד לא ירגיש בזה.

זהו, יצא מהמערכת….

21 תגובות “הי אתה…. אם תכתוב משהו רע על דב חנין נגלה אותך מהאינטרנט”

  1. לגבי ההתפטרות מהכנסת, הוא חייב אם הוא רוצה להיות ראש עיר להתפטר. אין שום אפשרות אחרת. אף אחד לא מצפה שהוא לא יתפטר.

    לגבי האתר, אני מסכים איתך שעיר לכולנו היתה צריכה להעלות אתר אחר, יותר ידידותי ויותר מקצועי; מה לעשות, ל"עיר לכולנו" אין את כל הדראכמות שאתה קיבלת מאנשי רפרש.

    לגבי המגיבים בשכר; אין בעיה שיהיו מגיבים בשכר, אין גם בעיה שהם יהיו פיקטיביים. יש בעיה קטנה כשזה מתחיל להיות "לא נאשר תגובות ביקורתיות בכלל" וכן לא עונים לשאלות הרציניות אלא מאשרים אותן הרבה אחרי שהדיון כבר התפתח.

    לא נורא, חולדאי יפסיד בכל מקרה.

  2. אני בכל זאת תוהה האם חנין יתן התחייבות לא לרוץ לכנסת עד סוף הקדנציה בתור ראש העיר. אתה יודע הממשלמה של ציפי לבני עשויה להחזיק מעמד עד סוף הקדנציה והפיתוי לרוץ לכנסת מעמדה של ראש עיר הוא גדול…

    בקשר לתגובות, אני לא מעורב ולא יודע איך ומתי מאושרות התגובות באתר של חולדאי, אבל יש לי הרגשה שבאתרים של תומכי חנין לא בהכרח ישמחו לאשר תגובות מטעם חולדאי. אתה אישרת תגובה שנראית ככזאת אבל ציינת שזה על תקן של "יוצא מהכלל". בעצם אתה יוצר חוסר סימטריה, אתה מצפה שתכנים "בעד" חנין יתפרסמו בתגובות אצל חולדאי אבל אין שום אפשרות לפרסם תכנים "בעד" חולדאי באתר הרשמי של חנין ואתה כפעיל של חנין טוען שתגובות מטעם חולדאי הן שיווקיות ולכן אסורות בפרסום אצלך….

  3. רק נקודה קטנה – האם טענתי איפשהו שחולדאי המציא את הטרולים בתשלום?

    איכשהו מפגינים בשכר ניראים לי מגוחכים? אני מודע, מאוד מודע, לעובדה שזה עניין של טעם אישי.

    וסייר קצת באתרים המביעים תמיכה בחנין, אופתע אם תגלה הרבה חסימות של תגובות. בעיקר כי עילגות זה בכל זאת די משעשע.

  4. אור, אני אתן לך משימה קטנה שתמחיש את סוג הדיאלוג שאותו תומכי חנין מחפשים – אנא הגב לתוכנית החינוך של עיר לכולנו באתר של עיר לכולנו. מצידי אתה יכול לכתוב שם שהיא מצוינת ודוגמא ומופת לכל העולם. בו נראה תוך כמה זמן זה יתפרסם.

    ודרך אגב, מדיניות התגובות אצלי היא הכי ליברלית בחומוספירה – מה שלא מזוהה באופן טכנולוגי כספאם והוא בעברית מתפרסם. ועדיין הייתי שמח אם היית מוכיח לי שאתה לא מקבל תשלום מהמטה של חנין בשביל לפרסם תגובות אוהדות בבלוגים.

  5. כמובן שהדרך היחידה להוכיח לך את זה היא כמובן להראות לך איכשהו את תרשים הוצאות והכנסות ואת הוצאות המס וכו.. רמז קל – יש לי שם שאתה יכול לגגל, אני מניח שלהגיע לפרטים מזהים עלי ודרכים להשיג אותי בעולם הלא וירטואלי זאת לא משימה קשה. פאק, יש לי גם תמונה. יש עוד רמזים לזיהוי טרולים – בתשלום או לא התגובות שלהם עונות בדרך כלל על כללי הז'אנר (נימוס מזוייף או לחילופין תוקפנות יתר, רטוריקה גרועה וכו…).

    ולמרות זאת, כפי שכתבתי בפוסט – אני לא אוהב שמגיבים להם על ידי שאלות כמה משלמים לך. מבחינה טקטית גרידא, זה נראה לי שגוי.

  6. ולגבי האתר – אני ממש לא מת על האתר שלהם. אבל זו דוגמא יפה להבדל בין אתר לבלוג.

    אגב, יצא לי להיות נוכח במפגשים פתוחים של עיר לכולנו – אשכרה נפגשתי עם האנשים! אבל באעסה, באתר המידע (הדי מעאפן, כאמור. למרות שהוא הושק כרגע, והוא באופן די ברור, עדיין בהקמה) אי אפשר להגיב משימה לך: נסה להיכנס לישיבות תקציב בעיריה, נסה להפגש עם חולדאי ונציגיו.

  7. "בוקר טוב פעילי לב העיר,
    היום – יום שישי – נקיים דוכני החתמה לחוברות, לראשות העיר ולמועצה.
    נכון לרגע זה יהיו 2 דוכנים באזורנו. גן מאיר ושדרות רוטשילד בין מזא"ה לנחמני.
    כולם מתבקשים להגיע למקומות אלו בין השעות 10:00 ל 16:00.
    תתבצע החתמת חוברות בפיקוח שלי דביר. רישום תומכים וחלוקת חומרים.
    אנא הביאו עמכם מיים.
    השתדלו להגיע כל אחד ואחת לדוכן הקרוב למקום מגוריו.
    במידה ולמישהו יש שולחן מתקפל נוסף – אשמח לפתוח דוכן נוסף בכיכר מגן דוד (שוק הכרמל- למעלה).
    בהצלחה ושבת שלום לכולנו, להב."

    אני מקווה שלהב (אחד מהמתנדבים האחראים בקמפיין של עיר לכולנו) יסלח שאני מצרף פה את המייל שקיבלתי ממנו הבוקר במלואו.

    זו ההתנהלות של עיר לכולנו – מעורבות התושבים. נראה לך שמי שמבקש מהמתנדבים שיביאו מים ושולחן מתקפל יכול להרשות לעצמו מגיבים בשכר באינטרנט כשתנועה עצמה בכלל לא נכנסת לזירה הזו (פרט לאתר שלהם, שגם אני לא ממש מבין למה הוא נבנה כך)?

  8. רק להבהיר, התגובה אצלי של חולדאי נוגדת את תנאי השימוש כיוון שהיא לא רלוונטית לדיון ומנסה לקדם ולשווק את חולדאי; אני אישרתי אותה ולא נקטתי בינתיים בהליכים משפטיים (שאני זכאי לנקוט) לגביית סכום רציני כיוון שאני אעדיף לחכות עד אחרי הבחירות; כרג לצאת ככה נגד חולדאי יחשב ספין.

    לגבי עיר לכולנו, את הביקורת שיש לי ע\אליהם אני מפנה אליהם ישירות בשיחות פנימיות, אבל אני יכול לומר שהקמפיין האינטרנטי שלהם עדיין לא מושלם, ולכן יש מקום לתנועה עממית באמת (ולא גרילה מטעם) שעושה את זה בשם עצמה.

    כלומר, אתה לא רואה התארגנות עצמאית של אזרחים למען חולדאי עדיין, ואולי זה ההבדל. הבלוגרים האלה, חייבים תמיד להגיד את מה שיש להם, וזה גורם לזה שלא יהיה קמפיין היררכי.

  9. אור, זה כמובן היה בחצי סרקאזם, אבל עצם העובדה שהדעות שלך היו מראש לטובת חנין כלל לא אומר שאתה לא מקבל תשלום בשביל להגיב בבלוגים או לכתוב בבלוג שלך…. אני יודע שאני לא מוכן לעשות שום דבר שאינו טריביאלי לחלוטין בחינם עבור פוליטיקאים ולא משנה עד כמה אני מסכים איתם.

    אלון, אתמול ראיתי שני נערים מחלקים פלאיירים של עיר לכולנו. גם אם הם לא קיבלו שכר וקיבלו את החולצות שלהם במתנה קשה לי להאמין שבית הדפוס עבד בחינם, לכן הטיעון כאילו של"עיר לכולנו" אין כסף ממש לא משכנע אותי. אני יודע שיש הרבה יתרונות מבחינת מיצוב פירסומי בלהציג את עצמך בתור האנדרדוג שהתומכים שלו הם grassroots, ואני בטוח שזה לא מעל לאף פוליטיקאי לנסות ולהשתמש בהם (למה אתה חושב נולדו בכלל כל תנועות ה"ישראלים למען x", פרט למעבר על חוקי מימון מפלגות?)

  10. יהונתן, השאלה שהסתובבה במוחי ובעיקבותיה נכתב המאמר, והכותרת שלו מכוונת אליה, היא למה אין בלוגרים שתומכים בחולדאי או ויסנר או כל אחד מיתר המתמודדים לרשות העיר או הרשימות השונות. הרי מבחינה סטטיסטית זה לא הגיוני ש100% מהבלוגרים תומכים בחנין. למה אין יצוג אפילו ל70% שלא טרחו ללכת להצביע בבחירות הקודמות? למה הם לא כותבים על כמה זה מיגע אותם כל הדיונים על מי יתן משכורות למפני הזבל? אני מניח שחלק מהתשובה היא שאנשים לא רוצים להתווכח עם האלפא-בלוגרים על נושאים שלא ממש חשובים להם.

  11. תראה מרק,
    אף אחד לא טען שלתנועת עיר לכולנו "אין כסף". הטיעון הוא שאין לה את אותם אמצעי המימון כפי שיש למתחרים. התנועה הזו לא תקבל מימון מאוליגרכים ברמות שונות מכיוון שהאינטרסים שלה עומדים בניגוד מוחלט לאלו שלהם.
    כל מועמד פוליטי שמעוניין לגייס כספים יכול לעשות בשני אמצעים ע"פ חוק מימון בחירות, מה ששאומר שניתן לגייס תרומות עד סך של 5000 ש"ח מאדם פרטי. אתה יכול להבין למה התרומות של תומכי התנועה לא יגרדו סכומים שמתקרבים לכך.
    לעומת זאת, משרד הפנים, דרך המפקח על הבחירות לרשויות המקומיות מאפשר להעניק מימון בחירות ממשלתי לכל סיעה המתמודדת העונה על תנאי סף די נמוכים. יש נוסחה שמחשבת את ההחזר על פי מספר המנדטים המתקבל – לכן יש כסף, אבל (אני רק יכול להני ש)האי וודאות לא מאפשרת לקיחת הלוואה של מיליוני שקלים מהחשש הלגיטימי שהתוצאות לא יספקו את המתמודדים והם יישארו בגרעונות. זו עדיין פוליטיקה, אחרי הכל.

    לגבי התגובה שלך ליהונתן רק שתי שורות. הנושאים הללו ממש לא חשובים להם מכיוון שהם לא מספיק מעורים בפרטים הקטנים – זה רק אומר שאכפת להם יותר מ"האח הגדול" או משופינג (בהקצנה כמובן) ומכאן התמיכה העממית הגדולה בעיר לכולנו.

  12. היי מרק,

    אני לא מכיר אותך, אז אני לא יודע מה הקשר שלך לריפרש וכמה חשבון הבנק שלך מושפע מכמות הכסף שיש למטה חולדאי, אבל אם הבנתי נכון ואתה אחראי שם על משהו טכני, אז הגילוי הנאות הזה שלך, המבודח, הוא וואחד גילוי נאות. קיבלת כסף מרון חולדאי. תרצה או לא תרצה, הדבר הזה מספיע על הדעות שלך. תבדוק "דיסוננס קוגניטיבי" בויקיפדיה. מי שמקבל כסף בשביל לעבוד אצל חולדאי, נוטה להזדהות עם חולדאי יותר ממי שלא. מעוגן באינספור מחקרים.

    אבל אני לא אסתפק רק בלפטור את הדברים שלך ככאלה של עוד אחד שקיבל כסף מחולדאי. כי יש בדברים שאתה אומר המון שמכעיס אותי. לפני הכל, עניין ה"חולדאי לא המציא את התגובות בתשלום. זה חלק מהמשחק". אז נכון, הוא לא המציא, אבל הוא משתמש. והוא משתמש בטקטיקה שכל תכליתה לזהם את השיח, להציג דעות שאין אדם אמיתי מאחוריהן, להיכנס לדיון בין תושבים (וזה מה שקורה כרגע בבלוגספירה. זה לא "קמפיין" במובן של מנגנון מפלגתי מול אזרחים, אלא יש כאן תושבים שמנסים לשכנע תושבים), ולהציג את עצמך כתושב, לפעמים של שכונות מאוד ספציפיות, ולשקר שהדעות שאתה משמיע הן דעות של תושב מקום מסויים, שאתה מביא איתך איזה ניסיון של חיים של תושבות. זו בושה. אני לא מבין, גם אם אין מה לעשות נגד הדברים האלה בדרך כלל, איך כאזרח במדינה דמוקרטית, שכל הכוח שיש לך כאזרח זה השיח הציבורי, אתה אפילו לא מוחה נגד זיהום כזה של השיח? אני אשמע מאוד שיפוטי עכשיו, אבל דיבורים מהסוג שלך נשמעים לי כדיבורים של מי שהובס, שוויתר לחלוטין על הרצון שלו להשפיע בתוך המערכת העצומה הזו של מדינה וממשל ופוליטיקה. הכל מותר, כסף זה כוח, אין כסף אין כוח. איך אפשר לחיות בתוך מערכת כזו ולא לפחות להגיד "זה לא בסדר!"? שלא לדבר על זה שכתומך חולדאי (זה מה שאתה? לא ראיתי פה איזו הצהרה על תמיכה במועמד איזשהו, רק התנגחות של קבלן של חולדאי במתנדבים של הצד השני) אתה מוצא את עצמך עכשיו במצב בו כל מה שאתה אומר זוכה לחשדנות, ובצדק גמור. השיח זוהם, ועכשיו כולנו שוחים בזיהום הזה. אם חם לך מדי, גם אתה יכול לעוף מהמטבח.

    לגבי האתר של "עיר לכולנו", אז מאוד ברור שאני לא בוחר בהם בגלל כישורי האינטרנט שלהם. יש להם גם בעיות תקציביות, אני מתאר לעצמי (זה או סטיקרים או אתר מדהים. ככה זה. יש כאלה שצריכים לבחור). "עיר לכולנו" עם דב חנין הציגו בפני (דרך האתר שלהם וגם בע"פ) תוכנית סדורה, הגיונית וישימה כלכלית לפתרון בעיות המפתח של העיר תל-אביב, בעיות שראש העיר הנוכחי מתעלם מהן, או לפחות לא מכיר במלוא חומרתן. זו הסיבה שאצביע דב חנין ולןא רון חולדאי. לא בגלל שחולדאי מצנזר בבלוג שלו.

    ונקודה שלישית, אחרונה. כתבת בתגובות שאנשים מפחדים להתמודד עם האלפא-בלוגרים. אין מה לפחד. אנחנו קוראים לכל מי שתומך בחולדאי, ויסנר, אורן שחור, פרת משה רבינו, להצהיר על כך בצורה גלויה, לעורר דיון. אנחנו מבטיחים (ואני מרשה לעצמי להבטיח בשם אחרים דברים שקורים ממילא) מבטיחים להגיע לכל הצהרה כזו ולהתמודד איתה. לא בבריונות, אלא בפירוט, בהגיון, ברגש. האמונה של רוב מי שמשתתף במאמץ הזה למען דב חנין "ועיר לכולנו" היא שיש כאן זירה חדשה של שיח ציבורי, שהגיעה לרמת בשלות מסויימת, ואנחנו רוצים לנצל אותה. כדי לדבר. כדי להתווכח. וכן, גם בשביל לנצח, להחזיר את העיר הזו לתושבים, ולהוריד את הטמפרטורות בקיץ! (הומור, מרק. מכיר?)

  13. ואגב, את החולצות, הנערים קנו ושילמו לחנות/בית הדפוס. אני לא יודע לגבי מידת הרווחים של בית הדפוס ממכירת החולצות הללו. אבל אני יודע בוודאות שהן זולות מכל חולצה אחרת שתרכוש שם מכיוון שאחד הבלוגרים השיג איזו עסקה מולם (גם הם חניניים מן הסתם ולא בכדי).

  14. לגבי תמיכת או אי תמיכת בלוגרים בחולדאי ראיתי שאדם שוב הגיב יפה בבלוג אחר:
    http://www.notes.co.il/yemima/47519.asp?p=0

    "עניין התגייסות ה"מתנדבים" והבלוגרים לטובת הבחור הנחמד והסימפטי (באמת) דב חנין:

    הרוב המכריע של תושבי תל אביב אוהב עד מאוד את עירו ונהנה מהתנופה שלה בשנים האחרונות. הרוב הזה מניח שהבחירות ישאירו את ראש העיר שאחראי לתנופה הזו במקומו ולכן לא חש מאויים ויושב בשקט.

    הרוב הזה – כמו כל רוב שטוב לו – הוא רוב שקט ורגוע שלא צועק.

    הרוב הזה לא מתרגש מטענות פופוליסטיות, הוא יורד למטה לשכונה המטופחת יותר ונעים לו, הוא שולח את הילד לגן עם החינוך המוצלח וטוב לו, הוא מטייל בשדירה שעברה מהפיכה ונהנה. לך תספר לו אחר כך על חולדאי-האיום-שאוהב-רק-עשירים-ורוצה-למכור-את-האמא-שלך", הוא לא מתרגש ממך, הוא חי במציאות, זה הכל.

    לעולם המיעוט הממורמר יהיה צעקני, בולט ורעשני יותר מהרוב הדומם והמבסוט – זו דינמיקה סוציולוגית בסיסית ומובנת היטב".

  15. רונן, 'שכחת' לרשום את שם המשפחה שלך. ד"ש לאדם, חברך היקר שאתה דואג להפיץ את המסר שלו נאמנה על כל צעד ושעל…

    אהה כן, שכחתי, אתה מהרוב השקט, לא?

  16. אלון, אני מניח שבלי להגיב תגובות פוגעניות הקמפיין שלכם פשוט לא יכול לפעול?

    מסכנה ימימה שטינפתם לה אסוציאציה חופשית חמודה. ואם כבר אנחנו מדברים על זה, אני ואביעד קדרון מסכימים על משהו רק כאשר יורד שלג בגיהנום. במקרה של הקמפיין שלכם שנינו מסכימים שיש לו יותר מדי צדדים דוחים.

  17. צביקה, התגובה שלך מוכיחה בדיוק למה נמאס לי מהמשחק שלכם בקמפיין הזה. הדיבור שלכם לא פחות מלוכלך מזה שאתה מתאר בתגובה שלך.
    אתם מתנהגים כאילו מותר לכם לעשות הכל, לדרוס כל מי שמתנגד לדעה שלכם, ולהשתיק כל אחד אחר. אין לכם שום עניין אמיתי בדיון, וסליחה על העברית, אבל אל תזבל לי את המוח לגבי זה.
    אני ראיתי את ההתקפות שלכם. אתם כמו רוטוויילר נטול רסן.
    את הפוסט שלי אליכם כתבתי בבלוג שלי עוד ב-9 לספטמבר, וראיתי איך הגבתם. אתם מנהלים כל דבר חוץ מדיון אמיתי. הבנאדם היחיד שניהלתי איתו דיון, היה עידו קינן, שפגשתי על מדרגות הסינמטק ביום שישי האחרון. בכל שאר המקרים – אתה אישית, ולא מעט אחרים כמוך – פשוט סותמי פיות.

    גילוי נאות – אני לא סובל את חולדאי. אני לא קיבלתי ממנו אגורה שחוקה. מבחינתי שדפנה דקל ודודידו יתמודדו מולו, וזה יהיה טוב יותר – אבל אתם, במו ידכם – דופקים לדב חנין את הקמפיין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים