זה מאוד נחמד שבניו יורק חיים בלי חניה, אבל זה לא רלוונטי לתל אביב

אחד מהמנכלים של חברות הבניה שבונות בתל אביב מוכיח שהוא מנותק לחלוטין מהחיים בעיר כאשר הוא אומר ש"כל קונספט החניה בת"א ייעלם; כשאתה קונה דירה בניו-יורק אתה לא מצפה שהיא תבוא עם חניה".

ההבדל הקטן הוא שבניו יורק יש תחבורה ציבורית שפועלת בין כל חלקי העיר רוב שעות היממה במשך כל השבוע בעוד שבתל אביב יכולים להיות רצפים של 30 שעות ללא תחבורה ציבורית. התוצאה המתבקשת מהחלל הגדול שיש בשירותי התחבורה הציבורית הוא שכל משפחה צריכה להחזיק אוטו, גם אם היא מתגוררת במרכז תל אביב בשביל שתוכל להגיע למסעדה בנמל ביום גשם או בלחות של הקיץ, ומאחר שהחזקת מכונית בתל אביב היא הכרח, גם מקום חניה הוא הכרחי.

5 תגובות “זה מאוד נחמד שבניו יורק חיים בלי חניה, אבל זה לא רלוונטי לתל אביב”

  1. איך שראיתי את הכותרת המפגרת הזו חשבתי בדיוק אותו דבר. גם בלונדון אתה יכול להסתדר בלי מכונית. גם בטוקיו. ואולי גם בקהיר. בכל המקומות הללו יש רכבת תחתית מהירה ושווה לכל נפש, שמאפשרת לך להתנייד בעיר בלי בעיה.

  2. זה גם לא נכון עובדתית – כמעט כל בנייני המגורים החדשים נבנים עם חניה תת-קרקעית. זה מקור הכנסה רציני מאוד ליזמים מאחר ומחירי החניה במנהטן הם כמו שכ"ד במקום יותר נורמלי.

  3. לרוב הדירות ברוב מגדלי המגורים בניו-יורק (מנהטן) אין חניה. ניו-יורקי ממוצע לא ממש נוסע בתחתית אלא דווקא במונית, וכאלו יש לנו בת"א בשפע. וגם רכבת קלה עוד מעט תהיה.
    מה לא?!

  4. אורן, רואים שלא התנסת אף פעם בתיסכול של לחכות לאוטובוס בצהריי השבת בתל אביב. אני מניח שיש לכך סיבה טובה :)

    הבעיה שמאחר שגם הרכבת הקלה לא תפעל בשבת אז ממילא אנשים יחזיקו מכוניות.

  5. זה בגלל שאני הולך ברגל או נוסע באופניים :)

    אבל ברצינות, אני מניח שלא יעבור הרבה זמן (כמה שנים) לפני שתהיה תחבורה ציבורית בשבת. יהיו מחאות של דתיים וכוק אבל כנראה שלא תהיה הרבה ברירה. בטח לא עם חברות מופרטות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים