בYNET מעדיפים אנונימיות על חופש ביטוי

בתחילת השנה, העלה גולש בפורומים ובתגובות לידיעות ב-ynet טענות כנגד עו"ד יעקב סבו, מועמד לראשות עיריית קרית אונו, על פעילותו הפוליטית. גולש האשים את סבו בבנית פרגולה ללא היתר כדין, והכשרתה בדיעבד, באמצעות קשריו בוועדות התכנון והבניה וכן בהעסקת יחצ"ן שנחשד בפלילים. על פי פסק הדין, הגולש אף הזמין את סבו לענות לטענות שלו, אך זה סירב. בעקבות פנייתו של סבו הוסרו ההודעות הללו, אך למרות בקשתו, לא נמסרו לו פרטיו של הגולש. (מתוך הכתבה בYNET)

סבו פנה לבית המשפט בשביל להכריח את YNET להעביר לרשותו את פרטי הגולש אך השופטת אגמון-כוהן סירבה. אחת מהסיבות לסירוב היתה "ספק האם היה המבקש מבסס תביעת לשון הרע גם לו הייתה זהות הכותב ידועה לו". (פסק הדין המלא)

התוצאה היא שלמרות שכנראה התוכן בו מדובר לא היה בגדר הוצאת דיבה בנסיבות המקרה (בעיקר משום שמדובר באדם שהתמודד למשרה ציבורית ולכן איבד חלק מההגנות שהוא זכאי להן כאזרח פרטי), תושבי קרית אונו לא יכלו לקרוא אותו למרות שיתכן והיה מאוד רלבנטי בשביל ההחלטה למי להצביע.

נראה לי שבמקרה הזה הושגה התוצאה הלא רצויה, לפחות לציבור הרחב. השאלה היא איך קובעים כללים כאלו שיהפכו את שיטת ה"הודעה והסרה" לפחות אוטומטית?

תגובה אחת “בYNET מעדיפים אנונימיות על חופש ביטוי”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים