המלצה – אל תיגעו בדפדפן ספארי לחלונות

ב YNET מספרים על כך שאפל השיקה גירסא של דפדפן האינטרנט שלה סאפרי גם למערכת ההפעלה חלונות. לא הייתי ממליץ לאיש להתרשם מהסיפורים של סטיב ג'ובס על כך שסאפרי יהפוך למתחרה ראשי בשוק הדפדפנים. לדעתי הסיבה האמיתית להוצאת הדפדפן היא שרוב מפתחי האתרים עובדים על מערכות הפעלה של חלונות ולינוקס ובודקים את האתרים מול הדפדפנים המובילים בפלטפורמות האלו – IE ו פיירפוקס.  מאחר שספארי לא נבדק איש לא בונה אתרים שמתחשבים בבאגים וחוסר התאימויות לתקנים שישנם בו (ואין דפדפן שאין בו כאלו).

הדפדפן לכשעצמו לא מומלץ כרגע למאכל אדם כי

  • למרות שהגירסא נקראית ביטא, הדפדפן קרס לחלוטין כאשר ניסיתי לגשת למערכת המועדפים. אני מאוד מקווה שזה מעיד על בעיות במחשב שלי ולא על בעיות באיכות התוכנה של אפל
  • דפים הכוללים טקסט עברי מוצגים כהלכה, אבל בכל מקום אחר בדפדפן שצריך להציג מלל בעברית, הוא מוצג הפוך
  • WTF – יש סימון סטנדרטי לRSS אז למה ממציאים באפל סימון חדש
  • עושה רושם שבאפל עשו כל מאמץ בשביל להתעלם מעקרונות העיצוב של תוכנה עבור חלונות. אם התוצאה הסופית היתה יותר יפה משל אפליקצית חלונות סטנדרטית – דיינו, אבל היא לא.
  • לפחות באתר הזה נראה לי שהוא מציג פונטים לא נכונים.

עדכון 9:00
וכאילו שאין לדפדפן מספיק בעיות, מיד נמצאה בספארי פירצת אבטחה חמורה.

6 תגובות “המלצה – אל תיגעו בדפדפן ספארי לחלונות”

  1. אתה לא החיחד. כל מי שניסה את זה בשעות האחרונות גילה שזה קורס. לדעתי סטיב ג'ובס עשה טעות חמורה כששיחרר לעולם את אחד המוצרים הכי לא מוכנים בהסטוריה של עולם התכנה.

  2. בחייך מרק אתה צריך להיות קצת פחות נחרץ :)
    אני משחק עם הספארי כל היום וההתרשמות שלי חיובית ביותר ולא נתקלתי בבעיות שתיארת.
    ד"א הבלוג שלך נראה טוב יותר בספארי מאשר בשוא"ש.

  3. רוגל,
    1. אם לא הייתי כותב שטויות בנחרצות, מי בכלל היה קורא אותי 😉 ?

    2. מבחינתי העובדה שאתה חושב שהאתר הזה נראה יותר טוב בספארי, מצביע על חוסר תאימות בתמיכה בתקנים אפילו אם ההבדלים בהצגת הגופנים לא סותרים אף סטנדרט רשמי של הW3C, אלא רק סטנדרטים דה-פקטו של תצוגה של אתרים על חלונות. האם באמת באפל מצפים שמפתחי אתרים יתאימו את בחירת הפונט לשטויות שלהם?

    3. אני מבין שלא בילית שתי דקות מתסכלות בניסיון להבין איך מקטינים את גודל החלון, או איך מאשרים/מבטלים שינוי אופציות של הדפדפן.

    4. מי מוציא מוצר לשוק הגלובלי שלא מנסה לתמוך נכון בשפות ימין-שמאל ושקורס במקום להוציא הודעת שגיאה ולדווח למפתחים, ועוד מעז לקרוא למוצר ביטא? יתכן שאם היו קוראים לו אלפא הייתי הרבה יותר סלחני (אני יודע שסטיב ג'ובס חיכה בקוצר רוח לביקורת שלי :)).

  4. בבדיקה שלי הוא לא קרס (!!!), וכבר התחלתי להעלות השערה שאולי מדובר במניפולציה של חסידי פיירפוקס ואינטרנט אקספלורר שהתאחדו יחדיו במיוחד לרגל המאורע, אבל זה היה הרגע שהדפדפן התחיל לקרוס גם אצלי.

  5. התקנתי ספארי על מערכת XP SP2 ןאני לא רואה את התפריטים ואיני יכול להקליד בחלון הURL. מבחינת צריכת זיכרון, ספארי משתמש ב 200MG וזאת רק עם חלון אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים