הספאם של האנטי ספאם

עושה רושם שבימים האחרונים ספאמר משתמש בכתובות ששיכות למתחם שלי (כמו [email protected]) ככתובת השולח בדואל זבל שהוא מפיץ. הבהרה למי שלא מכיר את פרוטוקול שליחת הדואל – בדואל אין שום דרך לאמת שמי שרשום כשולח הוא באמת השולח.

מאחר שספאמרים לא טורחים להתעדכן אילו מהכתובות הנמצאות במאגר שלהם פעילות ואילו לא, הם שולחים הרבה דואל לתיבות דואל שכבר אינן פעילות. למרבה הצער כנראה שברוב שרתי הדואל בעולם מוגדר שצריכה להישלח הודעה לשולח על כך שהתיבה כבר לא קימת, וכך קורה שלא רק שדואל הזבל תופס רוחב פס ברשת אלא גם התגובות האוטומטיות האלו (שלפעמים מכילות את דואל הזבל בתוכן).

טרנד חדש יחסית שגם מוסיף לבזבוז רוחב פס ברשת הוא תיבות הדואל הדורשות רישום בשביל לשלוח להן דואל. הן נראות כמו כל תיבת דואל רגילה, אבל הבעלים שלהן מחזיק רשימה של כתובות של אנשים שרק הם מורשים לשלוח אליו דואל, ואם דואל שמתקבל הוא לא מאחד מהאנשים האלו אז השולח מקבל תגובה שמסבירה מה הוא צריך לעשות בשביל להזדהות בפני בעל התיבה כשולח דואל לגיטימי. כמובן שספאמרים לא יודעים להתעלם מתיבות כאלו, והרשת מתמלאת גם בתגובות האוטומטיות מהסוג הזה.

הסוג הבזוי ביותר של תגובה לדואל זבל, גם אם הוא כל כך שולי שהוא לא ממש מפריע, הוא האנשים שמגדירים את שרת הדואל שלהם לשלוח תגובות בנוסך "die spammer, die" לכתובת השולח (שהיא מזויפת בספאם) עבור כל דואל שמזוהה כדואל זבל. כשאני מקבל אחד מאלו אני שוכח לרגע את כל העקרונות שלי ומיחל לרגע שבו מחוקקים יחיבו הוצאת רישיון כתנאי להתחברות לאינטרנט.

3 תגובות “הספאם של האנטי ספאם”

  1. מעניין להוסיף שמערכות סינון הספאם של שירותי דוארשת כגון ג'ימייל והוטמייל עושים עבודה טובה בלזהות דואר עם כתובת שולח מזויפת. כמובן שבמקרה כזה השרת לא מחזיר שום הודעה. במקרה של הוטמייל, אפשר אפילו לראות אימיילים כאלה, תוך חסימת לינקים ותמונות (שאפשר להשתמש בהן כמנגנון אימות), ולבדוק אם זה אכן ספאם.

  2. לאותם אלה שמשתמשים ב-Challenge/Response, כלומר במקום למחוק את הספאם שלהם הם שולחים לך בקשה שתמחק בשבילם את הספאם שלהם אם במקרה לא אתה שלחת אותם, צריך פשוט לאשר ששלחת ואז הם יקבלו את הספאם ויטפלו בו בעצמם.

  3. Pepepere, לא בטוח שהבנתי למה אתה מתכוון.

    אם אתה מתכוון שהם למעשה משתמשים בי כמנגנון אנטי-ספאם, אז אתה צודק ואף פעם לא חשבתי על זה ככה. ה"חוצפה" שלהם כמובן לא מצדיקה שאני אשלח להם את הספאם שוב, כי אין לי אינטרס לעבוד בשביל הספאמר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים