WEB 2.0 אוריילי וויקיפדיה

במשך השנים האחרונות אנשים טכניים שמתעסקים בצורה כזו או אחרת עם פיתוחים עבור האינטרנט תהו על המשמעות הביטוי WEB 2.0 שהחל להופיע בכל פינה אפשרית.

בימים האחרונים נפתרה התעלומה. מסתבר שהביטוי WEB 2.0 הומצא או שודרג על ידי ההוצאה לאור "אוריילי" ושותפיהם לאירגון תערוכות CMP בשביל לקדם את מכירת ההשתתפות בתערוכות שהם מארגנים, לבוסים הלא טכנולוגיים של האנשים הטכנולוגיים. במשך שנים הוצאת אוריילי קידמה את השימוש במונח בלי לרמוז אפילו שהיא ושותפיה רשמו את המונח WEB 2.0 כסימן מסחרי ומתכוונים להרוויח כסף ממנו. גדי שמשון מסקר את הבלגן שנוצר כשזה התגלה.

אם היה מדובר בכל חברה אחרת אנשים היו מסתפקים בלהפטיר "קפיטליזם חזירי" ושוכחים אחרי רגע, אבל היחוד של הוצאת אוריילי הוא שהיא יצבה את עצמה כחסידת הקוד הפתוח ומתנגדת ל"מונופולים הדורסניים".

אבל מה שמענין באמת הוא הצל שהפרשה מטילה על האפליקציה המזוהה ביותר עם הWEB 2.0 הויקיפדיה. מסתבר שכותב אחד ניסה לציין את הסימן הרשום בערך המוקדש לWEB 2.0, אבל השינויים שלו נמחקו פעם אחרי פעם. הכותב טען שהמחיקות נעשות על ידי העובדים של אוריילי והעורך הראשי של הדף לא ממש הצליח לשכנע (אותי לפחות) שזה לא נכון. וגם עכשיו האזכור לסימן הרשום מופיע בתחתית הדף למרות שלנוכח ההיסטוריה, כפי שהיא מתגלה כעת, יש לו חשיבות רבה בהבנת המושג.

ואם ערך כל כך חנוני מעורר בעיות של אמינות בויקיפדיה, עד כמה אפשר להתיחס לויקיפדיה כמקור מידע אמין בנושאים יותר טעונים כמו למשל הסכסוך הישראלי ערבי?

תגובה אחת “WEB 2.0 אוריילי וויקיפדיה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים